Recenzie: Domnișoara Goth și festinul cel sinistru de Chris Riddell

Titlu original: Goth Girl and the Fete Worse than Death
Gen: roman grafic, fantasygothic
Editura: Corint Junior
An apariție: 2018
Număr de pagini: 218
„-Nimic nu e imposibil când e vorba de dragoste, zise Ada ferm. În ultima poezie a tatălui meu, o prințesă bate drumul până la Carlisle ca să-și salveze singura dragoste de un balaur care sufla flăcări. O să-ți împrumut exemplarul meu. Sunt sigură că o să te înveselească.

Domnișoara Goth și festinul cel sinistru este o adevărată operă de artă, cu zeci de ilustrații superbe realizate de Chris Riddel, iar acțiunea are loc pe fundalul uneia dintre cele mai fascinante epoci ale lumii și totodată una dintre cele mai întunecate: cea victoriană. Ada trebuie să fie din nou curajoasă pentru a-și ajuta camerista și pentru a salva Ghastly-Gorm Hall de pericolele ce îl pândesc a tot pasul.

Ilustrațiile romanului sunt, ca și în Domnișoara Goth și fantoma șoricelului, punctul forte al cărții. Desenele realizate de Chris Riddel sunt pur și simplu magice, reușind să te transporte în mijlocul acțiunii cu ușurință. Toate sunt realizate cu răbdare și migală și sunt foarte detaliate, sunt sigură că până și cel mai exigent ochi le-ar aprecia tare mult. Deși acțiunea cărții trebuie să recunosc că nu este prea reușită, ilustrațiile echilibrează balanța și te fac să savurezi fiecare filă a romanului.
        În centrul acțiunii se află Ada Goth, fiica lordului Goth și moștenitoarea unei moșii imense numite Ghastly-Gorm Hall. Ada este diferită de majoritatea copiiilor de bani gata și nu a fost niciodată cu nasul pe sus, fapt pe care l-am apreciat. Ea, din contră, a dat dovadă de o doză uriașă de compasiune atunci când a dorit să-și ajute camerista să-și înfrunte temerile și să se mărite cu ursul pe care îl iubea.
        De asemenea, de apreciat la Ada, este și modul în care nu își pierde niciodată speranța, nici chiar atunci când prietenii ei o ignoră pentru că au lucruri mai bune de făcut decât să stea cu ea. Nu-i este teamă să înfrunte pericolele din moșia tatălui ei de una singură. În romanele lui Chris Riddel este vizibilă cu ușurință importanța pe care o acordă feminismului, precum se observă și în citatul de mai sus.
       Și în partea a doua a acestei serii au existat o mulțime de jocuri de cuvinte, unul dintre cele mai amuzante, din punctul meu de vedere, a fost aluzia la Vlad Țepeș, printr-un personaj care era vampir și se numea Vlad, iar soția lui era Glad și copiii Mlad și Blad. Din păcate unele glume mi-ar fi scăpat fără ajutorul notelor de subsol, chiar trebuie să ai o lectură vastă pentru a le înțelege pe toate.
       Una peste alta, Domnișoara Goth și festinul cel sinistru a fost o lectură plăcută de vară, o carte care se citește ușor și care reușește să te țină în suspans și să te capteze. Din păcate, nici de data aceasta acțiunea nu mi s-a părut fenomenală, însă ilustrațiile echilibrează balanța și reușesc să facă lecturarea cărții fascinantă. Vă recomand tuturor cartea și abia aștept să citesc următorul volum. :)
         P.S. Când veți cumpăra romanul, veți primi o cărticică cadou cu memoriile ursoaicei care era camerista și prietena Adei. Eu una iubesc pur și simplu aceste cărticele și mă bucur că au fost incluse în ediția în limba română.