luni, 18 iunie 2018

Recenzie: Spulberă-mă (Atingerea lui Juliette #1) de Tahereh Mafi

Titlu original: Shatter me
Gen: fantasyyoung adultromance
Număr de pagini: 416
„Luna e un companion loial. Nu ne părăsește niciodată. E mereu aici, privind, fermă, cunoscându-ne în momentele bune și cele rele, schimbându-se în continuu exact ca noi. În fiecare zi e o versiune diferită a ei. Câteodată slabă și pală, alteori puternică și plină de lumină. Luna înțelege ce înseamnă să fii om. Nesigur. Singur. Creat din imperfecțiuni.”

Spulberă-mă este o carte care vă va ține treji noaptea pentru a o termina o carte plină de suspans care nu poate fi lăsată din mână până la ultima pagină. Juliette este un monstru un personaj unic care vă va fascina și vă va terifia deopotrivă. Singura ei armă împotriva Restaurației, un regim corupt ce e pe cale să distrugă complet lumea, este ea însăși și atingerea ei letală.

În primul rând vreau rând vreau să îi mulțumesc editurii încă o dată pentru că au înlocuit coperta veche cu cea actuală care e pur și simplu minunată. Toate coperțile din această serie sunt adevărate opere de artă. Și mă bucur foarte tare că s-a decis să se traducă toată seria până la urmă. Cu ocazia reeditării coperții am reușit să citesc și eu cartea aceasta ( voiam să o citesc de vreo 5 ani :)) ) și așteptarea m-a făcut să am niște speranțe foarte mari de la roman, deci am fost surpinsă în mod plăcut când s-a ridicat la standardele mele.

Începutul cărții a fost delicios de enigmatic și mi-a plăcut cum am primit câte un răspuns la fiecare dintre întrebările mele pe parcursul romanului. Nimic nu este ceea ce pare în primele pagini și veți vedea cât de bine se vor așeza lucrurile.

Protagonista este Juliette Ferrars, o tânără cu un trecut tragic, abandonată de la o vârstă fragedă de către părinții ei la un ospiciu, lăsată fără milă să înnebunească de singurătate acolo. Doar speranța că va mai putea vreodată lumea de afară o ținea în viață. Juliette este un personaj extrem de complex, realist și bine conturat și sunt convinsă că în următoarele romane va deveni chiar mai invincibilă decât este deja.

Primul lucru care pot spune că m-a deranjat la carte este apariția inevitabilului triunghi amoros, care, din fericire, nu a fost complet clișeic și i-a conferit romanului o anumită notă de originalitate. Și un al doilea lucru este că din descrierea cărții eu m-am așteptat să citesc o distopie cu puțin romance și nu un romance pe fundal distopic.

De asemenea cartea este invadată de o sumedenie de metafore precum „E genul de senzație pe care mi-aș dori să o pot ține în mână.”, „1320 de secunde intră în încăpere înainte ca el să o facă” și „Când mă trezesc sunt o scară care scârțâie.”. Eu personal nu am avut vreo problemă cu limbajul obscur și sper că nici voi nu veți avea, însă unii cititori s-au plâns de această problemă.

Spulberă-mă este o carte cu supereroi a zilelor noastre, lupta unui personaj între a-și urma destinul, acela de a fi un monstru, și a înota împotriva curentului și a-și folosi puterile paranormale pentru a salva lumea. Romanul este în același timp o lectură ușoară, perfectă pentru o noapte de vară, iar finalul ei m-a lăsat în suspans, abia aștept să citesc și următorul volum și să aflu ce întorsături va mai lua viața Juliettei.