Un an la Oxford de Julia Whelan (recenzie, editura Rao)

Titlu original: My Oxford Year
Gen: YA, romance
Editura: Rao
An de apariție: 2019
Număr de pagini: 359
Înainte de toate, țin să mulțumesc foarte mult editurii pentru acest exemplar. Dacă povestea Ellei vă face cu ochiul, nu uitați, puteți să vă achiziționați propriul vostru exemplar dând un singur click aici.
„Se spune că acum oamenii trăiesc cel mai mult. Fals. Suntem pur și simplu ținuți în viață mai mult. Conceptul de moarte demnă. A existat în fiecare civilizație. Grecii beau cucută. Romanii se aruncau în săbii . Samuraii își făceau seppuku. Cavalerii medievali, protejați atât de bine de armură încât nu aveau cum să se sinucidă pe câmpul de luptă, își acordau unul altuia acest privilegiu, cu ajutorul unui stilet, un pumnal înfipt printre plăcile armurii, direct în inimă. Dar noi? Noi n-avem parte de stilet. Noi vindecam oamenii până la moarte.”- pagina 268

SINOPSIS:

Ella Durran este o americancă tânără și ambițioasă care a primit o bursă
la Oxford. Aventura în Oxford devine pentru Ella o adevărată călătorie
inițiatică. Împreună cu bărbatul care îi stă alături, aceasta trece
printr-o experiență dramatică, ce îi va schimba pentru totdeauna
perspectiva asupra vieții și o va ajuta să se cunoască mai bine pe ea
însăși. Deși aventura în care se implică nu are inițial nicio miză
sentimentală, aceasta devine pe parcurs o poveste incredibil de
profundă.

Vă spun încă de la începu tare și răspicat că am adorat cartea, sunt înnebunită după ea și încă nu-mi vine să cred. Am avut atât de multe sentimente citind acest roman încât nu-mi pot da seama că s-a terminat. M-a ținut trează o noapte întreagă pentru că trebuie să vă spun sincer, povestea Ellei Durran m-a captivat încă de prin primele pagini.

Totul începe cu un telefon de la un necunoscut. Ella este în mijlocul check-in-ului, urmează să plece la Oxford. S-a pregătit foarte mult pentru momentul acesta și nimic, absolut nimic nu o mai poate întoarce din drum. E pregătită pentru absolut tot și abia așteaptă, însă telefonul pe care îl primește este o șansă spre un viitor mai bun și spre o carieră mai prosperă.

Planurile fetei sunt foarte bine puse la punct și are totul programat. Hotărâtă că nimic nu o poate întoarce din drum, schimbându-i vocația și dându-i viața peste cap, în viața ei apare un tip. Un tip al naibii de misterios și de nesuferit pe care Ella ajunge să-l îndrăgească pentru că misteriosul bărbat este alesul, Ella descoperă asta mult mai târziu când problemele și bolile trecutului au început să-i ajungă din urmă.
O relație problematică care crează multă vâlvă și multe discuții printre prietenii Ellei, însă una serioasă, o relație superbă de care nu ai cum să nu te îndrăgostești.

„-E ceva elementar. Dacă citești ceva și te întrebi dacă este despre sex, răspunsul este da. Mereu da. Pentru că totul este sex și sexul este totul. Este iubire, și dorință, și intimitate, da, dar este și putere, violență și dominație. La naiba, este creație. Geneză. Începutul a tot.- pagina 116.”

Trebuie să recunosc că inițial am vrut să dau patru stele cărții pentru că personajele au fost foarte, dar foarte prost conturate, din nou, veșnica mea problemă este că nu știu cum arată oamenii de care m-am îndrăgostit. Însă, am trecut repede peste asta pentru că am putut să-mi dau seama foarte ușor de personalitatea lor din felul în care aceștia se exprimau/vorbeau.
Stilul autoarei nu a fost pe gustul meu pentru. Că. Eu. Nu. Sunt. Obișnuită. Cu. Propoziții. De. Un. Cuvânt. și cu dialoguri foarte aiurite care inițial, dacă nu stai să le analizezi puțin, nu prea au niciun sens. Am trecut peste asta, spunând că aici este problema mea și este foarte bine că am ieșit din zona mea plictisitoare de confort și am încercat ceva nou.
Eu, cititoarea care ar critica până și cea mai mică greșeală, am găsit scuza perfectă pentru această poveste pentru că na, o să fiu sincera cu voi și o să vă spun că ESTE OFICIAL CEA MAI BUNĂ CARTE PE CARE AM CITIT-O ANUL ACESTA! Credeți-mă că mă abțin cu greu să nu spun mai mult decât este necesar și mă enervează la culme că descrierea nu e atât de atrăgătoare pe cât mi-aș dori eu să fie.

„-Te rog să mă auzi. Acesta nu este Oxenfordul tău, Oxenfordul nostru.Dar îți promit, îl vom găsi. Împreună. Pentru că te iubesc și nu o să te las. Va trebui să mă lași tu primul. Alege să rămâi cu mine, iar eu voi alege să rămân cu tine.”- pagina 334
   Am plâns și am suferit alături de personaje, am trăit odată cu ele pentru că mă simțeam foarte apropiată de ei, ca și cum aș fi fost și eu acolo, un mic cameraman care stă mereu pregătit să imortalizeze cele mai bune și cele mai importante momente din viața ta. După cum am spus mai sus, am stat o noapte întreagă să o termin pentru că am simțit că nu mă pot despărți de ea, simțeam că dacă o să pun cartea jos, personajele o să facă ceva fără mine! Și acum, după ce am terminat-o, mă simt pustiită și simt o nevoie nebună să vorbesc despre ea dar, din păcate, o să mă opresc aici, nu vreau să vă stric plăcerea lecturii cu vreun spoiler inutil.

Cred că v-ați dat deja seama cu toții că recomand această poveste cu toată ființa și chiar vă rog să o citiți pentru că nu o să regretați!

Imagini pentru editura rao