duminică, 28 aprilie 2019

Regatul spinilor și al trandafirilor de Sarah J. Mass (recenzie, editura Rao)

Titlu original: A Court of Thorns and Roses
Gen: fantasyyoung adultromance
Editura: Rao
An de apariție: 2016
Număr de pagini: 475
Rating:  
„Dincolo, bestia era doar o umbră care mă îndemna spre un destin pe care îl adusesem fără voie asupra mea și a familiei mele. O viață pentru o viață - dar dacă viața oferită ca plată însemna și perderea celorlalte trei? Gândul era suficient să mă întărească, să-mi dea speranță.”
             

SINOPSIS:

Feyre a crescut într-o lume în care magia există doar în legende. Dar
dacă această lume ar fi reală şi, mai mult decât atât, ar ameninţa să
arunce lumea muritorilor într-un război întunecat? Mânată de promisiunea
de a-şi apăra familia, făcută mamei ei, Feyre va afla că în lumea
zânelor totul este posibil, chiar şi să te îndrăgosteşti de un Mare Lord
al spiriduşilor. O ameninţare pluteşte, însă, asupra acestui tărâm
magic, iar Feyre este singura care poate salva de la pieire regatul
zânelor şi lumea oamenilor.
S-ar putea să-ți placă și...

RECENZIE:

  Am ținut cartea aceasta pe bibliotecă pentru foarte mult timp, nu știam ce să cred despre ea, nu știam dacă vreau să o citesc cu adevărat având în vedere că titlul și numele autoarei era pe buzele tuturor, am avut o oarecare frica ce parcă mă frământa, dacă nu-mi place? dacă va fi o dezamăgire? dacă voi fi eu oaia neagră dintr-o masă mare de oameni care îndrăgesc seria? Însă, vă spun victorioasă și cu zâmbetul pe buze că nu a fost așa, am adorat cartea, am stat captivă în lumea lui Feyre și nici măcar nu mi-am dat seama, paginile au zburat, povestea a înaintat, a luat amploare ca mai apoi să se termine. 

  După cum probabil știți, încă de la prima carte pe care am citit-o de la autoare „Tronul de Cleștar” i-am adorat stilul de scriere, modul în carea aceasta conturează personajele și modul în care acțiunea ia amploare cu fiecare pagină. Aici nu am ce să spun pentru că din acest punct de vedere îmi las pălăria jos până pe pământ în fața autoarei. 

  În minunata lume construită de autoare, spiridușii și oamenii trăiesc împreună dar separat, cum s-ar spune. Ambele specii își duc veacul pe aceleași meleaguri dar fiind separați de un zid, numit foarte original „Zidul”. Bineînțeles, aceștia nu sunt despărțiți doar de acest zid, au încheiat în urmă cu foarte mult timp un tratat care prevede unele pedepse în cazul încălcării legilor prestabilite.
 Cartea debutează cu Feyre mezina familiei și stâlpul de rezistență al acesteia, de ce spun stâlpul de rezistență? pentru că de când mama ei a decedat și problemele tatălui s-au agravat, ea este singura care mai pune mâncare pe masă pentru ea, tatăl ei și cele două surori. 

Feyre-ACOTAR Commission by Rochioo

  Singura care știe cu adevărat cum să-și mânuiască arcul și cum poate să ucidă cât mai mult pentru cină. Fiind vremuri grele Feyre este mânată de foame și de disperare să ucidă un lup nevinovat care, se pare, este acolo la momentul inoportun, momentul în care protagonista găsește o frumoasă pradă pe care nu-și poate permite să o piardă.

Imagini pentru feyre  and wolf

  Ei bine, acest lup este cheia care pune totul în mișcare, momentul declanșator în care Feyre își dă seama că a comis o greșeală gravă care o poate costa chiar viața. De ce spun asta? Pentru că acel lup, nu era un lup în adevăratul sens al cuvântului, era de fapt un spiriduș transformat. Tratatul despre care v-am vorbit mai sus prevedea și atacarea unui spiriduș de către un om fără ca el să facă nimic și consecințele erau unele foarte grave. 

Imagini pentru acotar map

  Tot ce trebuie să știți voi este că, Feyre a fost luată ca și prizonier și nimic nu mai poate schimba situația, este obligată să-și ducă veacul de muritoare pe aceste ținuturi magice unde își pune siguranța pe primul loc și își dă seama cât de prețioasă este aceasta într-o lume în care moartea o păzește la fiecare colț. 

  De aici, vă las pe voi să descoperiți povestea care zguduie tărâmurile Prythian și povestea de care vă veți îndrăgosti, pentru că așa cum am spus și mai sus, e o poveste foarte bine scrisă care te prinde încă din primele pagini pe care le parcurgi.

„-Am făcut o promisiune, am spus eu, resprând agitat. Mamei mele, când a murit. Că voi avea grijă de familia mea. Tot ceea ce am făcut în fiecare zi și în fiecare oră a fost pentr a-mi ține promisiunea. Și doar pentru că vânam pentru a-mi salva familia, pentru a-i hrăni, sunt forțată acum să o încalc.”

  Care sunt dezavantajele acestei cărți? Așa cum ar spune Diana de la cărți de iubit, dezavantajul acestei cărți este faptul că dă dependență, vă sugerez de pe acum, dacă ați trăit sub o piatră ca și mine și încă nu ați achiziționat această carte, luați toată seria de la început pentru că imediat ce ai terminat primul volum, simți nevoia să-l începi pe al doilea pe loc și este mai bine să-l ai la îndemână ca nu cumva să te transformi într-o fiară așa cum a făcut-o Tamlin!😉 
Încă un dezavantaj este faptul că acest prim volum nu se mai găsește pe nicăieri, însă, avm vești bune la orizont, editura este pe cale să-l retipărească!

  Cea mai frecventă întrebare care circulă pe social-media în jurul acestei serii este „Se aseamănă ACOTAR cu Beauty& The Beast?” și trebuie să recunosc că mă bucur nespus că în sfârșit pot să răspund și eu și să spun da, se aseamănă în primele 200-250 de pagini însă, după aceea, acțiunea este complet schimbată și vă recomand din suflet să citiți cartea.

  Per total ca să tragem linia și să vă spun verdictul, da, mi-a plăcut foarte mult cartea și o recomand tuturor cu inima împăcată pentru că este o carte bună care a întrat în topul preferatelor pe 2019!

 Recenzie în parteneriat cu Editura:

Imagini pentru rao  editura
click pe poză pentru mai multe cărți minunate

Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu