Recenzie: Simon și planul Homo Sapiens de Becky Albertalli

Editura: Epicwave
Număr de pagini: 262
„-Probabil că te enervează la culme că nu mai poți râde de oamenii gay. Pun pariu că mama nu te lasă, nu?
-Simon, mă avertizează tata.
Chicotesc, dar iese prea ascuțit.
-Momentul acela ciudat când îți dai seama că în ultimii șaptesprezece ani ai făcut glume despre gay în fața copilului tău gay.”

Simon și planul Homo Sapiens e o carte care reușește să fie sensibilă și juvenilă în același timp, o carte încărcată de emoție și candoare, care ar trebui să fie mult mai celebră în țara noastră decât este, deoarece prezintă o temă întens dezbătută în ultimii ani: iubirea dintre două persoane homosexuale.

Simon este poate cel mai complex personaj pe care l-am întâlnit vreodată. Deși la început pare puțin cu nasul pe sus, pe parcursul romanului îi descoperim adevărata față, împreună cu un adevăr trist: deși e înconjurat de prieteni și de o familie nonconformistă, Simon tot nu se simte destul de în largul lui încât să recunoască în fața tuturor că e gay.

În plus, a fi gay e doar una dintre problemele lui, deoarece un tocilar de la școală i-a descoperit emailurile pe care i le trimise unui băiat de care îi plăcea și nu ezită niciun moment să îl șantajeze cu ele. Așa că Simon este pus la o grea încercare: fie face ceva josnic, fie secretul lui iese la iveală în fața întregii lumi pe site-ul lui Martin, care era accesat de toți colegii lui. Vă las pe voi să descoperiți alegerea lui Simon și în ce constă ea.

Blue este băiatul cu care corespondează Simon. În ciuda faptului că nu l-a văzut niciodată în realitate și că nici măcar nu îi știe adevărata identitate, Simon simte că se îndrăgostește pe zi ce trece cât mai mult de băiatul căruia îi scrie. Și aici trebuie să adaug că și cititorul se va atașa în egală măsură de amândoi și va muri de nerăbdare să afle cine este Blue. Eu cel puțin nu știam cum să întorc paginile mai repede pentru a ajunge la cea în care ne e dezvăluită identitatea lui.
„Ceea ce simt pentru el e asemenea unei bătăi de inimă - delicată și persistentă, ținând totul laolaltă.”
Simon și planul Homo Sapiens e una dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit anul acesta, cu personaje bine conturate, pe care parcă le-ai putea întâlni pe holurile liceului tău, cu un conflict care va distruge echilibrul în viața cuiva și cu un mister ce nu-ți va da pace până când îl vei dezlega. Această carte este dedicată persoanelor din comunitatea lgbt+, dar cu singuranță va fi pe placul oricui.

P.S. Coperta romanului a fost recent înlocuită cu cea a filmului, iar titlul a fost schimbat din „Simon și planul Homo Sapiens” în „Cu drag, Simon”.