Recenzie: Alegerea (Alegerea #1) de Kiera Cass

An apariție: 2018
 Număr de pagini: 365
„-Tu pentru ce lupți?
-Eu sunt aici din greșeală.
-Din greșeală?
=Da. Într-un fel. Ei bine, e o poveste lungă. Iar acum... sunt aici. Și nu mă lupt. Planul meu este să mă bucur de mâncare până când mă dați afară.”

Alegerea este genul de carte pe care o citești mai mult în glumă, știind că descrierea ei este atât de clișeică încât ar fi complet imposibil să îți placă și cu toate acestea, odată ce o începi nu îi mai poți da drumul din mână. Romanul în sine este un fe de emisiunea „Burlacul”, singura diferență este că acțiunea are loc la castel, iar „burlacul” este prințul Maxon.

Sunt multe motive pentru care mi-a plăcut această carte. Unul dintre ele este acțiunea intensă, care te ține ca pe cărbuni încinși pe tot parcursul romanului. Vrei să știi ce se va întâmpla cu iubirea interzisă dintre America și Aspen. Vrei să știi cine va fi ales la Alegere și apoi cine va rămâne. Vrei să știi ce o va face pe America să rămână în competiție, din moment ce nu îl iubește pe prințul Maxon. Pur și simplu sunt atâtea lucruri de aflat.

V-am avertizat deja că romanul are stofă de clișeu, așa că nu e chiar uimitor faptul că America Singer ne aduce un pic a o Cenușăreasă modernă. Dar cu toate că protagonista nu este foarte inteligentă, are alte calități care vă vor face să o simpatizați. Una dintre ele este apetitul ei excesiv, care susține că ar fi unul dintre motivele pentru care a acceptat să intre în competiție. Iar alta este sarcasmul ei și modul în care ironizează la fiecare ocazie ce se ivește Alegerea.

Neașteptat a fost și că triunghiul amoros din carte chiar a avut sens și nu m-a făcut să-mi dau deloc ochii peste cap. America a acceptat să participe la Alegere doar pentru că a fost împinsă de la spate de fostul ei iubit, Aspen și nu avea nicio intenție să se îndrăgostească de prinț, dar s-a întâmplat. Și atunci sentimentele ei au devenit incerte.

Alegerea este un roman care merită încercat de oricine, garantez că vă veți atașa de personaje și veți fi surprinși într-un mod plăcut de acest univers încântător. Abia aștept să pun mâna pe următorul volum. :)