Recenzie Nymphette_dark99 de Cristina Nemerovshi

Această carte ar putea fi nepotrivită pentru persoanele mai mici de 17 ani, datorită conținutului sexual, uzului alcoolului și al substanțelor etnobotanice, și/sau a violenței.

Titlu original: Nymphette_dark99
Gen: YA, literatură română

Editura: Herg Benet
An apariție: 2015
Număr de pagini: 320

„Eram convinsă, ca și Tedy, că într-o bună zi va veni acel moment în care violența cohortelor de oameni proști și frustrați, care nu-și înțeleg propria viață, se va lovi într-o confruntare finală cu violența celor câteva sute de oameni deștepți din univers. Noi ar fi trebuit să căutăm oameni deștepți și violenți, care să îngroașe rândurile taberei noastre, ca să avem mai multe șanse de izbândă..”

Cartea asta m-a oripilat total. Pe lângă povestea care e într-adevăr una zguduitoare și chiar revoltătoare, până la stilul de scriere care este unul obscen. Sa fiu sinceră, o luasem doar în ciuda controverselor ce au apărut în mediul online, nu pot să zic că aveam mari așteptări de la ea dar, cartea asta, este sub așteptările mele.
  O avem ca personaj principal pe Victoria aka Viky, ai grijă să nu-i spui Victoria că s-ar putea să îți scoată un ochi sau să te opărească în "budă". Toată acțiunea cărții începe cu prezentarea Victoriei, spunându-ne data nașterii sale ș.a.m.d. Prima chestie care mi-a sărit în ochi și de atunci am știut că nu e ceva în regulă cu adolescenta asta în devenire, a fost faptul că își numea tatăl "Șobolanul" iar mama "Capra".
  Și așa Victoria este singură în mijlocul Brașovului fără bani și baterie la telefon, urmând ca în dimineața următoare să fie in București la petrecerea de majorat a iubitului ei.
Neavând o modalitate de a ajunge acolo in siguranță, fata începe să facă autostopul până când un tir oprește.
  Spre uimirea mea, și probabil a tuturor, fata aceasta are 13 ani dar toata lumea crede ca are în jur de 16-17, iar tiristul nu e o excepție. Victoria se prezintă în fața "manelistului", așa l-a numit ea deoarece asculta 'Eu vara nu dorm', cu numele pe care îl detasta și ura ca lumea să o strige așa: Victoria. Bineînteles, cursa tiristului nu a fost gratuită așa că fata a trebuit să-i dea exact ce voia, scena a fost oribil descrisă în carte, asta pe la capitolul 2. Să fiu sinceră, exact atunci îmi venea să închid cartea și să mă duc sa o pun în focul de la boiler unde sigur ar fi stat mult mai bine.

După scena asta ridicolă, tipa dă de unu', Iepure, care nu o duce în Bucuresti dar o poartă prin toate baruriile din Brașov căutând-o pe Elena, geaca de moticiclist pe care Victoria a pierdut-o printr-un bar.

În sfârșit, tipa trece prin mai multe peripeții până să ajungă la București, în mare parte, cartea nu se bazează pe prezent ci pe flash back-urile pe care Victoria le are cu Întâmplarea. Nu vă gândiți că Întâmplarea e ceva important sau șocant, e o absurditate la fel ca și cartea în sine, o chestie care i se intamplă Victoriei după ce vine de la o petrecere unde fratele său a hotărât să mai rămână.
  Cartea mi-a displăcut foarte mult, să fiu sinceră e o carte inutilă. Nu cred că ai ce să înveți practic din ea, nu știu de ce a scris-o Cristina, spun una ca asta pentru că unii debitează că femeia ar fi scris-o ca să "șocheze", ei bine sunt sigură ca pe mulți nu i-a șocat ci i-a oripilat, pentru că nu cred că cineva și-ar pierde 2-3 zile, sau chiar o săptămână (după cum am spus, cartea are un limbaj foarte stradal, ca să o spun frumos, și merge repede) din viața ca să citească chestia asta, pentru că carte nu o pot numii. Sunt o groaza de multe alte carți care chiar te pot ajuta, iți pot îmbogații vocabularul și imaginația.
  De la mine cartea a primit o steluță pe goodreads în tocmai pentru limbajul vulgar, acțiunea fără sens pe alocuri și una foarte neportivită într-un context cu un personaj principal de 13 ani.

Continuarea romanului:

DESPRE CRISTINA NEMEROVSCHI