miercuri, 20 ianuarie 2021

Șarpe și porumbel de Shelby Mahurin (recenzie, Corinteens)

„C'est cela l'amour, tout donner, tout sacrifier sans espoir de retour.”
Asta înseamnă dragostea, să dăruiești totul, să sacrifici totul, fără speranța că vei primi ceva înapoi.

Șarpe și porumbel este o carte care nu se citește, ci se respiră. Am citit 300 de pagini dintr-o suflare pentru că pur și simplu nu mă puteam opri. Un preot al Inchiziției forțat să se însoare cu o vrăjitoare încăpățânată și guralivă, cum s-ar putea sfârși așa o poveste? Sinceră să fiu nu aveam nici cea mai vagă idee, dar scenele pline de umor și tensiunea care plutea în aer m-au făcut să continui. Și mult succes să nu vă îndrăgostiți și voi de cele două personaje diametral opuse.
       Cea mai fascinantă mi s-a părut intriga romanului. Cum ar fi ca „vrăjitoarele” să nu mai fie văzute drept acele biete femei care au murit nevinovate de-a lungul istoriei? Cum ar fi să riposteze, să ucidă la rândul lor? Lou, protagonista misterioasă pe care nu o vom cunoaște cu adevărat decât la finalul cărții, atrage belele după sine ca un magnet. Însă singura din care nu a ieșit cu bine este mariajul cu o persoană pe care o urăște.
        Inițial, precum îl vede și Lou, probabil și vouă o să vi se pară Reid un fanatic plictisitor și lipsit de personalitate, dar, desigur, lucrurile nu sunt atât de simple. Shelby Mahurin construiește niște personaje complexe, cu povești de viață tragice, care parcă ne fac să relaționăm mult mai mult cu ele. Dar inițial tot ce știm despre Reid e că este un vânător de vrăjitoare, adică preot pe steroizi, care s-a ales cu o nevastă care nu vrea să fie drăguță și supusă. Probabil cea mai amuzantă parte a cărții sunt replicile acide pe care i le aruncă mereu cu franchețe Lou. Asta și Țâțoasa Liddy, despre care vă las pe voi să aflați mai multe. :D
       După cum poate v-ați dat deja seama, avem de a face cu o transformare din dușmani în suflete pereche, care este de-a dreptul adorabilă și romantică și tot ce vreți. Shelby Mahurin este o expertă în domeniul paranormal romance și nu cred că îi poate nega cineva asta. Pe lângă asta, Șarpe și Porumbel este o carte despre acceptare, ne face să ne gândim, oare dacă acele suflete crunte care au fost în stare să ardă de vii femei ar fi avut oportunitatea de a vedea că au de fapt de a face cu o ființă umană, pe care în alt context ar fi putut să o iubească, oare atunci ar fi acționat diferit?
         Șarpe și porumbel este una dintre cele mai frumoase povești de dragoste pe care le-am citit vreodată și noua colecție Corinteens mi se pare foarte promițătoare. Au deja atâtea titluri frumoase publicate, încât cu siguranță veți găsi acolo următoarea lume în care să călătoriți. Lecturi plăcute vă doresc! :)