sâmbătă, 30 noiembrie 2019

Scrisoare de dragoste de MIhail Drumeș - Recenzie

Titlul original:Scrisoare de dragoste
Gen:Clasic ,Romance
Editura: ART
An de apariție:2015
Număr de pagini:342
Rating: 

Cartea poate fi achiziționată de aici
„Pentru mine, problema de căpetenie e asigurarea independenței materiale, care să-mi aducă pe tavă timpul necesar pentru căsătoria-lovitură! A doua cale nu există!      Ei bine, voi rezolva problema punând la bătaie toate resursele de care dispun, ferindu-mă, în primul rând, de imixtiunea primejdioasă a dragostei. Oh, în privința asta mă pot considera imun, iubirea nu mă preocupă, ca și când nici n-ar exista pe lumea asta!”


         

Scrisoare de dragoste  este o carte care ilustrează povestea lui Dinu  Gherghel, un tânăr student la Drept și Litere care nu credea niciodată că dragostea îl va lovi, dar totuși dorea să se căsătorească pentru a putea acumula avere.
Prima lui dragoste adevărată fiind Anda Brădeanu, Ghiocela cum îi plăcea lui să o alinte și ea studentă la Litere, o fire liberă și pură ce îi atrage atenția lui Dinu la prima lor întâlnire, în tren.
După întâlnirea în tren cu Ghiocela, Dinu începe să se gândească tot mai des la ea și la modul cum o va putea întâlni din nou, fără să înțeleagă ce se petrece cu el și nici faptul că deja căzuse în mrejele tinerei fete!
Mihail Drumeș reușește să construiască o poveste minunată îmbinând dragostea adevărată a lui Dinu pentru Ghiocela cu nevoia lui de a se îmbogăți și a câștiga un statut important în societate, fără să țină cont că prin acțiunile lui ar putea să și rănească partenera.
Din punctul meu de vedere cartea merită citită fiind scrisă într-un mod plăcut și lipsit de brutalitate!
Cu siguranță e o carte care va întipări în mintea cititorului momente de neuitat și veți vrea să citiți și alte carți de același autor, la fel ca mine!


Pot spune că am rămas foarte impresionată de această carte și de povestea de dragoste a lui Dinu Gherghel și a Ghiocelei, care mi-au demonstrat încă o dată că omul nu poate fi stăpân pe sentimentele lui și faptul că unele persoane pe care le cunoaștem pot lăsa urme adânci în viața noastră!
Cât despre conturarea personajelor pot spune că este una complexă, ele fiind construite pe anumite valori morale și cu o ușurință fantastică de a se adapta anumitor situații din viața lor.
Personajul meu preferat este Anda, o fire tânără și ambițioasă cu visuri mărețe, dar în ciuda vârstei ei fragede dă dovadă de maturitate în unele momente critice ale romanului, ceea ce îmi stârnește admirația față de ea și mă atrage să aflu mai multe lucruri despre ea.

Cu siguranță o recomand tuturor celor care sunt atrași de literatura clasică și nu numai, cred că este o carte care trebuie musai citită fără nicio îndoială!
Aș spune că nu o recomand cu toate că mie destul de greu, celor care sunt atrași de cărți fantastice sau de aventură pentru că cartea are o acțiune realistă, firească fără prea multe momente de suspans.







Share:

7 comentarii: