duminică, 16 iunie 2019

Ephialte - Prtea I, Începutul unui coșmar de Cristinne C.C (recenzie, editura Quantum)

Titlu original: Ephialte - Începutul unui coșmar
Gen: fantasyyoung adult
Editura: Quantum Publishers
An de apariție: 2017
Număr de pagini: 226
Rating:  
Mulțumesc Editura Quantum pentru acest roman! 

Cartea poate fi achiziționată de aici.

„E ca și cum o parte din sufletul tău e rupt în bucățele și apoi cuprins de flăcări. Nu știu cum altfel să descriu ceea ce am simțit în timp ce se aflau în capul meu. Nu am întâlnit niciodată o durere fizică mai puternică, dar nu durerea aia este problema. Ci aia psihică. E ca și cum ești rupt pe dinăuntru...”

      


SINOPSIS:

 Ne aflăm într-o Nouă Lume ce se zbate să supraviețuiască în urma unui eveniment cataclismic ce a avut loc cu mai bine de cinci sute de ani în urmă, o lume în care oamenii încearcă pe de-o parte să reconstruiască, iar pe de altă parte, să lupte împotriva unei boli cumplite și misterioase. Însă există și alte creaturi ce trăiesc printre ei, Ephialte și Umbre.
Alisia Iacob, o tânără impulsivă, non-conformistă, un Ephialt novice, abia trecută de Inițiere, se trezește aruncată dintr-o banală coincidență într-o serie de evenimente ce o plasează în mijlocul unui adevărat conflict între ephialte și dușmanii acestora, Umbrele.
Descoperind din întâmplare intrigile țesute de unul dintre cei mai importanți și puternici oameni, secrete ce pun în pericol atât viața oamenilor, cât și a Ephialtelor, Alisia devine ținta principală a mai multor dușmani.
Pentru a supraviețui, se vede nevoită să lege alianțe neașteptate, dar și să-și descopere abilități surprinzătoare și periculoase.
În mijlocul tuturor acestor evenimente ce se succed cu rapiditate, la fel de neprevăzută este și descoperirea primelor atingeri ale pasiunii, pentru ca, la fel de brusc, să fie curmate de resentimente vechi și înrădăcinate.


PĂREREA MEA:

  Mi-a plăcut foarte mult povestea din această carte și pot să spun că după doi ani de căutări am găsit în sfârșit o poveste originală printre atâtea copii și m-a surprins plăcut și am apreciat mult faptul că este scrisă de un autor român.

  O avem ca personaj principal pe Alisia, o adolescentă normală... aproape. Bine, nu este deloc o adolescentă normală, este un ephialte, un suflet bătrân prins în corpul unei adolescente. Ce este acela un ephialte? Ei bine, sinceră să fiu, chiar și după ce am citit cartea, cu părere de rău vă spun că nici eu nu prea știu și acesta ar fi primul minus care apare. După atâția vampiri, vârcolaci sexi care te mușcă și te lasă lat, în sfârșit apare ceva nou, o specie nouă de supra-natural și din păcate nu este descrisă și discutată pe măsură. Mi-ar fi plăcut să știu și eu ceva mai multe chestii despre origini sau cel puțin câteva lucruri de bază despre specia în sine. În fine, am trecut foarte repede peste acest aspect pentru că am înțeles, ephialtele îți provoacă niște coșmaruri imense de la care ai putea rămâne cu sechele toată viața, imediat după inițiere care are loc undeva după vârsta de 17-18 ani acestea nu-și mai schimbă înfățișarea și rămân veșnic tinere, captive într-un corp de adolescent. 
După cum am spus și mai sus, personajul nostru principal, Alisia este un ephialt și toată acțiunea ia amploare în momentul în care aceasta este pe cale să „vâneze”. Prinsă într-un bar cu victimele ei, fata nu este la fel de vigilentă așa cum ar trebui să fie și este încolțită de un tip. 
Este practic obligată să-l urmeze pe tânărul misterios, fiind amenințată. Și așa, fata noastră se trezește prinsă fix în mijlocul unui mic „război” dintre ephialte și dușmanii acestora, Umbrele, se vede nevoită să lupte până la capăt și să-și salveze membrii familiei, cei mai de preț oameni pe care îi are alături și persoanele de care a ajuns să se atașeze foarte repede. 

  V-am spus, acțiunea mi-a plăcut foarte mult și mi s-a părut o idee foarte originală dar ceea ce m-a deranjat foarte tare a fost graba pe care am resimțit-o adesea. Cumva se vedea clar și precis că autoarea a trecut repede prin toate etapele numai pentru a ajunge la final, final care apropo mie nu mi-a plăcut deloc, mi s-a părut un clișeu oribil care a stricat tot farmecul. 
Nu mi-a plăcut nici faptul că autoarea s-a bazat atât de mult pe acțiune și pe terminarea poveștii într-un ritm cât mai alert încât a uitat adesea de relațiile dintre personaje, sincer mi-ar fi plăcut să fie mai multă dragoste și mai mult suspans, am putut să anticipez de foarte multe ori „următoarea mișcare”, lucru foarte enervant.

  Când am ajuns la final, am rămas cu un oarecare gol în suflet, voiam cu disperare să știu ce o să se întâmple cu personajele, însă, evoluția care a fost prezentă în acest volum m-a cam speriat și nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă în volumul doi care, din câte am auzit este mult mai slab. Nu sunt încă pregătită pentru el dar cu siguranță voi continua seria, cândva..

  Per total, vă recomand acest prim volum cu drag pentru o lectură ușoară și relaxantă de vară. Nu uitați, puteți să-l achiziționați de aici.
Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu