Recenzie: Dumplin de Julie Murphy

Titlu original:Dumplin
Gen: yaromancefeminism
Editura: Nemira
An apariție:2015
Număr de pagini: 345

"-Am irosit prea mult timp în viața mea. M-am gândit pe mult la ce avea să creadă restul lumii. Și uneori am făcut asta pentru lucruri nesemniuficateve, cum ar fi mersul la magazin sau la poștă. Dar eu fost momente în care chiar am refuzat să fac lucruri deosebite. Și totul pentru că mi-a fost teamă că vreun străin s-ar unita a mine și ar considera că nu sunt suficient de bună pentru asta. Dar pe tine nu trebuie să te supere astfel de lucruri mărunte. Dacă intri acolo și decizi ca nu e pentru tine, atunci nu trebuie să te mai întorci vreodată. Dar îți datorezi ție însui șansa asta, înțelegi?”
  Aveam foarte multe așteptări de la cartea aceasta, mai ales pentru că părea și foarte promițătoare, cu o poveste originală, în care personajele nu sunt niște clișee adolescentine, abordând un subiect pe care nu mulți autori contemporani ar avea curajul să-l abordeze.
  Însă, tot ceea ce mi-a plăcut de la această carte, sunt personajele în sine, fiind foarte bine conturate, regăsindu-ma chiar în unele dintre ele. Dar, acțiunea m-a dezamăgit profund, apar clasicele clișee, facând povestea să fie puerilă.

Will este personajul nostru principal, sau eroina noastră, cum are spune gașca fetelor ”urâte” de la școala ei, alături de care ea s-a înscris la concursul Miss Clover City din orașul ei.

Înainte de el, Will era foarte fericită în pielea ei, nu se simțea deloc amenințată de kilogramele în plus, dar apoi a apărut frumosul Bo, cel care i-a dat lumea peste cap și a făcut-o să nu mai fie dintr-o dată de acord cu parerile ei despre corpul său. Willowdean, pentru a demonstra că și o fată grasă poate să aibă titlul de miss se înscrie la concursul de frumusețe Miss Clover City și de aici pornește tot.

Eu, personal, cred ca toți iubitoarii de lectură cunosc clasica poveste dintre fata timidă și drăguță și dintre cel mai frumos și cunoscut băiat din școală, ei bine, nu mă așteptam să fie prezent și aici unde totul părea atât de diferit, personaje care nu se încadrează în limitele pe care societatea le impune și pe lângă asta o poveste nemaivăzută.

"Cuvântul grasă îi face pe oameni să se simtă incomod, Dar când te uiți la mine primul lucru pe care îl observi este corpul. Și corpul meu este plinuț. E ca atunci când eu eu observ că unele fete au sânii mari sau părul stralucitor sau genunchii noduroși. Astea sunt lucruri pe care este acceptabil să le spui. Dar cuvântul grasă, cel care mă descrie cel mai bine, face buzele să se strângă și obrajii să-și piardă culoarea”
  Per total, cartea m-a dezamăgit puțin dar cred că autoarea se regăsește foarte bine în această poveste și asta m-a făcut să-i acord un rating de trei steluțe, ea a încercat să ne arate viața prin ochii ei și eu am apreciat asta.
Aștept cu nerăbdare filmul care este in producție la Disney.