vineri, 29 decembrie 2017

Recenzie: Crima din Orient Express de Agatha Christie


Titlu original: Murder on the Orient Express
Gen: crimathriller
Editura:Rao
An apariție:2014
Număr de pagini: 247
Rating:
Cartea poate fi achiziționată de aici.
Romanul mi-a fost oferit spre recenzare de către librăria online Libris, la ei găsiți cărți de beletristică și multe altele, iar la comenzi mai mari de 30 de lei transportul este gratuit :). 

„-Mi-ar plăcea mult să mă duc în America, interveni Poirot.                                           - Ați avea de învățat câteva metode moderne de acolo, spuse Hardman. Europa trebuie să se trezească, prea e adormită.”
              

 Nu cred că sunt foarte multe cuvinte de spus despre această carte, din nou Agatha a reușit să mă șocheze, precum fiecare roman al ei o face. Ultimul meu roman polițist citit de la ea a fost Pericol la EndHouse care m-a lăsat puțin mai mult cu gura deschisă și cu un zâmbet larg până la urechi la sfârșitul ei, datorită lui Poirot, iscusitul nostru detectiv.

 Agatha l-a conturat foarte bine pe Poirot în fiecare dintre romanele ei polițiste și pe mine personal, m-a făcut să-l admir. Cred ca inteligența și logica pe care o are omul acesta, nu o mai are nimeni sau cel puțin eu nu am mai întâlnit-o la niciun personaj real sau fictiv.

 De această dată îl avem tot pe Poirot în plin plan care călătorește cu Orient Express-ul. S-ar putea să pară o călătorie obișnuită dar nu e deloc așa, o crima are loc. Și fiindcă această întâmplare îi atrage atenția lui Poirot, el începe să se ocupe de caz.



 Ca de obicei, inteligența lui Hercule Poirot de a rezolva cazuri ne ia prin surprindere pe toți, cel puțin pe mine mă ia de fiecare dată. Cazul părând foate greu, fără nici o fereastră deschisă si cu lucruri incriminatorii care îi duc pe cei trei prieteni pe niște căi greșite, tot Poirot a fost acela care a deslușit misteriosul caz și a scos la iveală cine sunt de fapt făptașii.
"Să-mi scuzați remarca prea personală, dar nu-mi place fața dumneavoastră, domnule Ratchett, spuse el.
 Pasagerul care a fost găsit mort, el cerându-i lui Hercule Poirot cu o zi înainte să-l apere, se dovedi a fi un mare excroc, drept urmare își merita moartea cu vârf și îndesat. Dar cine oare îl ura atât de mult, pe acest nemernic afalt în libertate încât să-i facă așa rău de petrecanie? Asta v-a afla doar detectivul nostru.

 Lucrul care m-a făcut să-i dau patru steluțe și nu cinci, a fost faptul că finalul mi s-a părut puțin tras de păr și începutul plictisitor pe alocuri. În rest, despre poveste și felul de scriere nu am ce comenta.

Share: