Recenzie „Două domnii întunecate” (Trei coroane întunecate #3) de Kendare Blake

Mulțumesc editurii pentru acest roman!
„-Insula e un loc la fel de sigur cum este și acesta.
Face semn cu capul spre continent.
-Nu poți să le compari. Aici nu ne obligăm fetele să se bată pe viață și pe moarte...
-Poate că nu. Dar dacă aș rămâne acolo singură, fără tine, ar fi posibil să fiu omorâtă. Fetele ca mine trebuie să fie ucise în fiecare zi.
-Arsinoe...
-Poate nu executate. Dar, oricum, omorâte. Chiar în clipa asta, acolo, o fată ca mine este închisă undeva, ca să fie uitată, sau este aruncată pe stradă, să moară de foame. Umilită atât de tare, încât nimănui nu-i pasă ce se întâmplă cu ea. Înghite în sec și adaugă: Prefer să-mi înfigă Katherine pumnalul în spate.”

Trei coroane întunecate este o serie care devine din ce în ce mai sumbră. Dacă până acum am crezut că odată ce o regină va sta pe tron, bătălia se va sfârși, acum aflăm că povestea Mirabellei, a lui Kat și a lui Arsinoe continuă, mai încâlcită ca niciodată. Acum regina Kat nu trebuie să se lupte doar cu surorile ei, ci și împotriva unui inamic neașteptat, și a forțelor dezlănțuite ale naturii.
       Trei coroane întunecate este una dintre seriile mele preferate pentru că are atât de multe răsturnări de situație și pentru că mereu se întâmplă ceva în carte, nu este umplută cu pagini care sunt acolo doar ca să fie. Mă bucur că această serie și-a menținut calitatea și nu a decăzut de-a lungul timpului, cum este cazul multor trilogii și serii. Chiar pot spune că aveam câteva emoții legate de cum va decurge această serie, deoarece fusese inițial o dulogie și autoarea a decis la cererea fanilor să o mai lungească. Mă bucur că nu aveam de ce să îmi fac griji.
       Acest penultim volum dezvoltă chiar și mai mult universul din Trei coroane întunecate, vom explora mult mai mult decât insula Fennbirn și vom descoperi la începutul romanului o hartă cu întreg continentul. (Superbă, cum suntem obișnuiți)
     Jules, un personaj pe care eu îl îndrăgeam de mult, obține o putere extrem de mare și se trezește protagonista unui război de uzurpare a tronului la care nici măcar nu acceptase să participe. M-am bucurat tare mult că această carte s-a axat și pe Jules, deoarece ea chiar merita să fie mai mult decât doar o umbră a lui Arsinoe. Două domnii întunecate ne oferă șansa de a afla mult mai multe despre această potențială regină.
       În acest volum, tot ceea ce știam despre insula Fennbirn este șters cu buretele și aflăm despre multe blesteme și secrete din trecut, care amenință să distrugă tot. De asemenea, Două domnii întunecate ne extinde cunoștințele despre continent și familia lui Billy. Dar chiar și pe continent, cele două regine sunt atrase de o forță cu intenții necunoscute spre insulă.
       În Două coroane întunecate o mulțime de personaje vor avea de luat decizii dificile, care ar putea avea consecințe dezastruoase. Arsinoe, Mira și Kat mai sunt doar o umbră a fetițelor inocente de la începutul cărții „Trei coroane întunecate” și, acum, fiecare e bântuită de proprii ei demoni.
       Îmi pare rău că nu pot spune mai multe, deoarece chiar nu vreau să vă stric plăcerea lecturii cu spoilere. Două domnii întunecate este aproape la fel de bună ca Un tron întunecat, este un roman sângeros, plin de răsturnări de situație, care îți taie pur și simplu răsuflarea. E adevărat că îți va răspunde la unele întrebări, doar că te va face să cauți chiar și mai multe răspunsuri. Nu pot recomanda îndeajuns această serie superbă.