miercuri, 20 martie 2019

Tronul de Cleștar de Sarah J. Maas (Recenzie, Editura Rao)

Titlu original: Throne of Glass (Throne of Glass, #1)
Gen:  YAromancedistopie
Editura: Rao
An de apariție: 2012
Număr de pagini: 504
Rating: 
Cartea poate fi achiziționată acum de pe site-ul editurii Rao.
 „Mâine, pe vremea asta, va fi închisă între zidurile acelea. Dar noaptea aceasta... noaptea aceasta era atât de liniştită, asemenea calmului dinaintea unei furtuni.
Îşi imagină că întreaga lume era adormită, vrăjită de verdele-marin al castelului. Timpul venea şi trecea, munţii se înălţau şi se prăbuşeau, lujerii cotropind oraşul cufundat în somn, ascunzându-l sub straturi de ghimpi şi frunze. Ea era singura persoană trează.”


            


    SINOPSIS:


O INIMĂ DE GHEAŢĂ. O VOINŢĂ DE FIER. FACEŢI CUNOŞTINŢĂ CU ASASINA.

FACEŢI CUNOŞTINŢĂ CU CELAENA SARDOTHIEN. FRUMOASĂ. UCIGĂTOARE. CU UN
DESTIN MĂREŢ

În întunecatele şi mizerabilele ocne din Endovier o fată de optsprezece
ani îşi ispăşeşte o condamnare pe viaţă. Ea este o asasină, cea mai bună
din breasla ei, dar a făcut o greşeală fatală. S-a lăsat prinsă.
Tânărul căpitan Westfall îi oferă o ieşire: libertatea în schimbul unui
uriaş sacrificiu. Celaena trebuie să-l reprezinte pe prinţ într-o
competiţie până la moarte - luptând cu cei mai talentaţi hoţi şi asasini
ai ţării. Indiferent dacă rămâne în viaţă sau moare, Celaena va fi
liberă. Indiferent dacă câştigă sau pierde, ea îşi va descoperi

adevăratul destin. Dar va putea să se înmoaie inima ei de asasin?

PĂREREA MEA


  Înainte de toate, aș vrea să-i mulțumesc Dianei de la Cărți de iubit, Instagram și canal de YouTube, pentru că doar cu ajutorul ei mi-am găsit cartea preferată, seria pe care abia aștept să o prezint aici pe blog pentru am ajuns să o iubesc în adevăratul sens al cuvântului, Celaena fiind personajul meu feminin preferat din toate cărțile pe care le-am citit până acum.
  Așa cum am spus și mai sus, Celaena este o asasină, un om periculos de care se tem toți, însă, mai nimeni nu știe că personajul nostru principal, este o fată de numai 18 ani care are un trecut trist și secretos. Aruncată în Endovier viața Celaenei este un calvar, biciuită, lăsată fără mâncare și nespălată, asasina crede că sfârșitul este aproape, crede că totul este pe cale să se termine pentru ea deoarece nimeni, dar nimeni nu poate scăpa din cea mai bine păzită închisoare din ținuturile Erilea. Însă, viața are pentru ea alte planuri, prințul crede în ea și în potențialul ei pe care îl descoperă pe parcurs așa că o alege pe ea pentru a fi Campionul lui în competiția organizată de rege, exclusiv făcută pentru amuzamentul său fiind aleși doar cei mai temuți criminali/hoți/asasini și alte pericole pe care societatea le-a întâlnit de-a lungul timpului. Iar dacă Celaena va câștiga lupa și competiția, după patru ani în care îl va sluji pe rege, va fi liberă, în sfârșit.

  Mi-a plăcut foarte mult povestea pentru că a fost completă, am găsit în ea ceea ce multe alte cărți nu au putut să-mi ofere de-a lungul timpului, o poveste foarte bine scrisă în care m-am pierdut destul de ușor pentru că am reușit să relaționez foarte bine cu personajele, acestea fiind nemaipomenit de bine conturate. Autoarea m-a făcut să vreau să citesc cartea pentru că am descoperit și simțit pasiunea din vocea sa tânără și iubirea fața de personajele pe care aceasta le-a creat, punându-le foarte greu la încercare.

  O carte numai bună pentru iubitorii de fantasy, pe care sunt sigură că ați adora-o. Așa cum am spus și mai sus, scenele și personajele au fost foarte bine conturate, redându-ți starea de suspans pe care am început să o pierd de-a lungul timpului, eram ferm convină că, după toate lecturile bune pe care le-am avut, care mi-au încântat inima și sufletul cu niște scene care m-au pus pe jar destul de tare, acum nu mai poate fi absolut nimic care să mă surprindă, însă m-am înșelat amarnic pentru că această carte a fost un deliciu pe care am început să-l ador încă de prin primele pagini. 

ArtStation - Celaena Sardothien , Mariana Vieira Peres¿A quienes se les parecen? ¿A poco no? Caray, me encantan las coincidencias, son perfectos.THRONE OF GLASS MOVIE ...it’s not real, but nice character choices!Gloriella by MargaHG on DeviantArt ahhhh celaena and Chaol when she was poisoned so she went to the only place she knew she would be safe. *sobs for life*

  Probabil că am spus asta deja de un milion de ori pe Instagram, dar vreau să o mai spun și aici, pe blog, vă recomand cartea cu drag, o lectură minunată în care, după cum am spus și mai sus, te pierzi ușor pentru că este de-a dreptul o adevărată comoară la casa omului, așa cum spune și Diana de la cărți de iubit.
Pentru o recenzie video, vă las clipul ei mai jos, clip pe care eu l-am urmărit deja de vreo zece ori, pe puțin.

Câteva citate:


 Blând, cu o mână, cântă o melodie simplă şi lentă pe clapele notelor înalte. Ecouri – fărâme de amintiri ridicându-se din vidul minţii sale (...)
Notele izbucniră de sub degetele sale, şovăitoare la început, dar apoi mai încrezătoare în timp ce emoţia muzicii prelua controlul. Era o arie de jale, dar o transforma într-o persoană nouă şi pură. Fu surprinsă că mâinile ei nu uitaseră, că undeva în mintea ei, după un an de întuneric şi sclavie, muzica era încă vie. (...)
Pierdu noţiunea timpului călătorind printre melodii, dând grai tuturor lucrurilor nespuse, deschizând răni vechi, cântând şi cântând în timp ce sunetul o ierta şi o salva.”
 Toți purtăm cicatrici. Se întâmplă ca ale mele să fie mai vizibile decât ale celorlalți”
 Apoi, după un moment, Chaol îşi trecu braţele în jurul ei, ţinând-o aproape, atât de aproape încât, atunci când Celaena închise ochii şi inhală adânc mirosul lui, nu îşi putea da seama unde se termina el şi unde începea el.
Răsuflarea lui era caldă pe gâtul său aplecat spre ea. Îşi odihnea obrazul în părul ei. Inima Celaenei bătea atât de repede şi totuşi se simţea extrem de confortabil, de parcă ar fi putut sta astfel pentru eternitate şi nu ar fi deranjat-o, lăsând lumea să se destrame în jurul lor.”
 Ochii li se întâlniră, iar Chaol nu își ascunse zâmbetul în timp ce ea surâse către el. Poate că patru ani petrecuți cu ea nu vor fi suficienți.”

Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu