joi, 24 ianuarie 2019

Recenzie: Prințul nemilos (Făpturile văzduhului, #1) de Holly Black

PrinÈ›ul nemilos (Făpturile Văzduhului, #1)Titlu original: The Cruel Prince (The Folk of the Air, #1)
Gen: YAfantasydistopie
Editura: Storia Books
An de apariție: 2018
Număr de pagini: 421
Rating: 
Cartea poate fi achiziționată acum de pe site-ul editurii numai printr-un singur click aici.

"Îmi mușc obrazul pe dinăuntru. Firește că vreau să fiu ca ei. Sunt frumoși și niște săbii făurite într-un foc divin. Vor trăi veșnic. Părul lui Valerian lucește precum aurul lustruit. Brațele și picioarele Nicasiei sunt lungi și au o formă perfectă, buzele îi sunt rozalii precum coralul și părul, de culoarea celor mai adânci și mai reci cotloane ale mării.”

PREZENTARE :

  Într-o lume normală, la o familie obișnuită unde magia e un subiect ciudat care nu trebuie abordat de membrii acesteia se întâmplă o mare nenorocire. Trei fete rămase orfane, după ce părinții acestora au fost măcelăriți sunt luate și duse în tărâmul zânelor, un ținut plin de magie și puteri supranaturale în care ele nu-și găsesc locul pentru că nu au ce căuta acolo. 
Sunt doar niște orfane muritoare care au aterizat în ghearele hienelor, fără ajutor. 

DESCRIERE: 

Jude avea șapte ani când părinții ei au fost uciși iar ea și cele două surori ale ei au fost răpite și duse să trăiască în înșelătoarea Înaltă Curte a Tărâmului zânelor. Au trecut zece ani și acum Jude își dorește mai mult decât orice să-și găsească locul aici, în ciuda condiției sale de muritoare. Însă multe dintre zâne detestă oamenii. Mai ales Prințul Cardan, fiul cel mai mic și mai nemilos al Înaltului Rege. Ca să-și câștige locul la Curte, Jude este nevoită să-l sfideze și să suporte consecințele.

PĂREREA MEA:

  O carte nemaipomenită care mi-a intrat direct în suflet încă din primele pagini, un fantasy excelent care m-a făcut să cred că pot trăi și eu odată cu făpturile văzduhului pe care am început să le îndrăgesc încă din primele pagini.

  Știm un singur lucru care e cert și dur asemenea unei lame de sabie proaspăt ascuțită, părinții lui Jude au fost măcelăriți. Încă are niște amintiri proaspete despre moarte celor doi care o vor bântui pe veci pentru că mereu fapta lui Madoc îi va apărea vie în minte. 
Zece ani mai târziu, este încă doar o simplă muritoare printre toate făpturile văzduhului care o pot controla și manevra exact așa cum vor ele. Însă, Jude este puternică, o ființă care nu așteaptă totul de-a gata, o fată invincibilă care este convinsă că merită să fie una de-a lor

Imagine faerie, fanart, and Relationship

  Mi-a plăcut foarte mult stilul autoarei deși dedicația de la început care afirmă că „Pentru Cassandra Clare, care s-a lăsat în sfârșit ademenită pe Tărâmul Zânelor.” m-a făcut să mă gândesc dacă nu cumva întreaga poveste este un fan fiction pentru o lume din jurul vânătorilor de umbre pe parcurs chiar fiind specificate câteva detalii de acolo, însă, după ce acțiunea a luat amploare totul s-a dovedit a fi doar o superstiție.  Am putut să relaționez foarte bine cu personajele create de autoare, care sunt descrise foarte bine până în cel mai mic detaliu alături de acțiunea plină de suspans în care este învăluită povestea. 
Am fost puțin sceptică de modul în care a realizat autoarea începutul, pentru că eu l-aș fi preferat puțin altfel. Aș fi preferat să fi descris puțin mai mult viața de dinainte a celor trei surori în familia lor obișnuită, acțiunea părându-mi-se puțin grăbită și greu de perceput încă din primele pagini fapt care a lăsat de dorit, însă fiind compensat de multe alte lucruri pe care am ajuns să le îndrăgesc de-a lungul romanului. 

- Ai grijă, îmi spune el și apoi îmi zâmbește. Ar fi foarte plictisitor să stau aici o zi întreagă numai pentru că te-ai dus de capul tău și ți-ai pierdut viața.”
  Sfârșitul a fost momentul declanșator, momentul în care am simțit că dacă nu o să am volumul doi o să mor de curiozitate din cauza notei de suspans în care s-a terminat romanul.
Întorsături neașteptate și situații limită, toate acestea au alcătuit poate cea mai frumoasă parte din întreaga carte.

Recomand cu drag cartea tuturor, o lectură antrenantă care să te țină în suspans plină de tragedii magice care fac povestea ceva minunat și original peste care, eu personal, nu am mai dat până acum, probabil fiind cea mai bună carte cu zâne citite vreodată.

Câteva citate:
Închide ochii și genele lui îmi ating obrazul. Mă trece un fior, așa cum ar trebui să se întâmple când cineva îți pășește peste mormânt.”
„Puterea adevărată nu-ți e oferită. Puterea adevărată nu-ți poate fi luată.”
Pentru că ești ca o poveste care încă nu s-a desfășurat. Pentru că vreau să văd ce vei face. Vreau să fac parte din desfășurarea poveștii.”
Lecturi plăcute!
Cu drag, Adela!
Melodii pe care le-am ascultat de-a lungul lecturii: 



Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu