Recenzie: Vremuri de sânge și străluciri de stele(Născută din fum și os 2) de Laini Taylor

Titlu original:Days of blood & starlight
Gen: fantasyyoung adultdistopie
Editura: Epica
An de apariție: 2017
Număr de pagini: 461
Mulțumesc editurii pentru acest roman!
„Sclavii erau considerați un rău necesar în mersul Imperiului, dar Akiva nu împărtășea această credință și nu regreta moartea stăpânilor de sclavi. Soldații, însă, erau de altă poveste și mai erau încă opt morți. Pierderea era însemnată și în creștere. Fuseseră cinci atacuri, în total. ... Era mai rău ca în război, gândi el, să-ți verși sângele, în timp ce semenii tăi, departe, dansau aleluia și își ridicau cupele în cinstea păcii. Pace, într-adevăr.”

Asemenea primului volum, Laini Taylor a făcut o treabă foarte bună. O carte foarte bine scrisă, la fel ca și celelalte romane ale autoarei, dar una care, din păcate, nu prea a reușit să mă prindă. Primul volum, după părerea mea, a fost mult mai bun decât acesta și puteți citi o părere despre el chiar aici.

Povestea celor doi continuă. După un sfârșit uimitor a primul volum, neașteptat și care te ține cu sufletul la gură până apuci să pui mâna pe cea de-a doua carte, continuarea a fost puțin puerilă. Puteam să previn ceea ce o să se întâmple în roman iar eu personal, detest chestia asta. Mă face să cred că povestea este un clișeu și-mi retează pofta de lectură.
În schimb, personajele și emoțiile au fost foarte bine conturate, făcându-mă parcă sî trăiesc odată cu cele două personaje.

Karou și Akiva se aflau într-o situație dificilă. Două persoane complet diferite, care după standardele societății lor ar fi trebuit să se urască, dar naivitatea i-a făcut să creadă în puterea schimbării, să creadă că dragostea lor va salva. Va combate războaiele și va salva oameni, dar tot ce au reușit să facă, a fost să accentueze aceste lucruri.

„Era uman superior ca aspect și fusese plămădit după propriile specificații: uman la prima vedere, dar fiară în toate detaliile. Un zâmbet omenesc carnal dădea la iveală niște canini ascuțiți, mâinile lui puternice se terminau cu gheare negre, iar picioarele, de la jumătatea coapselor în jos, i se transformau din omenești în picioare de lup. Era foarte frumos - cumva deopotrivă necizelat și rafinat, cu un fond sălbatic pe care Karou îl simțea ca pe o primejdie iminentă ori de câte ori era prin prejmă”

Este un fantasy superb, pe care merită să-l încercați dacă nu v-ați apucat de serie și aveți nevoie de un impuls. Te lasă mereu cu sufletul la gură, fiind neputincios în fața cuvintelor autoarei, făcându-te să iubești minunata creație, cel puțin asta mi s-a întâmplat mie cu prima carte, cea de-a doua nu a reușit să mă prindă atât de tare cum aș fi vrut, problema probabil fiind la mine.
  Per total, cartea merită citită pentru că gusturile nu se discută și părerea diferă de la cititor la cititor, eu cel puțin, v-aș recomanda această carte cu inima deschisă pentru că este o reușită, stilul autoarei și ideile acesteia, mereu au fost!

Lectură plăcută!