Recenzie Magicienii (Magicienii #1) de Lev Grossman

Această carte ar putea fi nepotrivită pentru persoanele mai mici de 17 ani, datorită conținutului sexual, uzului alcoolului și al substanțelor etnobotanice, și/sau a violenței.

Titlu original: The Magicians
Gen: Ya, fantasy

Editura: Nemira
An apariție: 2009
Număr de pagini: 573

„Dar perfecțiunea era un lucru tare nestatornic, căci în momentul în care descopereai cel mai mic defect, se risipea. Sigur, îți poți îndeplini visurile, dar nu vor face decât să te transforme într-un monstru.”

Aveam așteptări imense de la aceasta carte, fiind mult comparata cu renumita și mult iubita serie Harry Potter, însă, cartea m-a dezamăgit puțin. La început, am spus că e vina mea, că eu am avut așteptări prea mari de la carte, dar acțiunea mi s-a părut puțin grăbită. Aș putea să spun că era loc de mult mai mult și prin asta, mă refer strict la anii petrecuți de, Quentin, personajul nostru principal în școala de magie Brakebills.
  După cum am spus, ca personaj principal avem un tip foarte deștept pe nume Quentin ColdWater care este chemat la un interviu împreună cu bunul lui prieten James. Ei bine, lucrurile se complica puțin la acest interviu, cei doi băieți descoperind că cel care trebuia să-i intervieveze este mort acum. Quentin primește un bilețel dubios de la paramedicul care le-a dat vestea trista în legătură cu bărbatul.

Acest "bilețel misterios" îl duce pe Quentin în aventura vieții lui, la Brakebills, școala de vrajitori. Băiatul era disperat să descopere și alte lumi înafară de lume plictisitoare și anostă în care locuiește el. Aici apare și problema mea, mi-ar fi plăcut foarte mult ca perioada școlii să dureze mult mai mult. Ca elevii să învețe mult mai mult. În plus, această școală mi se părea puțin inutilă, adică nu înțeleg de ce să renunți la o viață unde poți să ajungi un prosper om de afaceri, genul de tip care ar sta toată ziua într-un birou și ar semna doar câteva hârtii(așa îl vedeam eu pe deșteptul și tânărul Quentin) pentru  urma, timp de 5 ani o școală de vrăjitorie care e posibil să nu-ți asigure un job stabil. Aceasta a fost mica-mare problemă a cărții, pe lângă micile greșeli de ortografie.
  Se pare că lumea de basm pe care Quentin o lectura când era mic, Fillory, s-ar putea să fie chiar adevărată. După ce studenții au absolvit școala de vrăjitorie, nu au ajuns în cel mai bun stadiu al lor, însă, o persoana și un obiect din trecut le v-a da cu totul lumea peste cap. Lumea reală.
   Pe alocuri mi se pare că cartea aduce puțin cu Harry Potter dar autorul a făcut o treabă excelentă, și-a pus personajele la o muncă grea la fel cum a fost și în vestita serie dar ar fi o prostie să compar mult iubita aventura pentru copii din Harry Potter cu această aventură mult mai bine conturată cu un limbaj adecvat aș pute să spun, care de asemenea este unul vulgar. După cum spune și George R.R. Martin: " Să compari Magicienii cu seria Harry Potter e ca și cum ai compara un whisky irlandez cu un ceai ușor. Grossman propune o sensibilitate cu adevărat matură, o poveste întunecată, periculoasă, plină de întorsături. Cu Hogwarts nu a fost niciodată așa."
  Cartea a fost una foarte bună, deși mă așteptam să fie puțin altfel, a primit de la mine patru steluțe pe goodreads pentru că sunt o adeptă a seriilor fantasy și cartea aceasta m-a impresionat într-un mod plăcut. Sper  să am ocazia să pot continua seria pentru că acest prim volum m-a lăsat în suspans și curioasă de aventurile ce vor urma.

Următoarele volume din serie:

DESPRE LEV GROSSMAN