duminică, 10 septembrie 2017

Recenzie Inima mea și alte găuri negre de Jasmine Warga

Titlu original: My Heart And Other Black Holes
Gen: Ya, boli mintale, romance

Editura: Herg Benet
An apariție: 2015
Număr de pagini: 323
Rating: 
     
Cartea poate fi achizițonată de aici 
„Uneori mă întreb dacă inima mea e ca o gaură neagră - atât de densă încât nu este niciun pic de loc pentru lumină, dar asta nu înseamnă că nu mă poate absorbi complet înăuntru.” 
         

Nu mă așteptam ca o carte care e o combinație între muzica clasică, fizică, probleme psihice și problemele adolescentine să fie atât de bună. Am adorat cartea asta din primele pagini până când povestea s-a încheiat.
 Am trăit și eu odată cu personajele principale, le-am simțit bucuriile, tristețea, iubirea. Cartea asta e nemaipomenită, m-a deconectat complet de la lumea în care trăiesc și m-a făcut să merg alături de Aysel în aventura vieții sale.
După cum am spus, o avem ca personaj principal pe Aysel, o fată de șaisprezece ani care poartă ca poartă ca pe o povară sufletească crima tatălui său. Într-un oraș mic unde toată lumea vorbește, unde chiar și cele mai mici incidente nu trec neobservate, povestea lui Aysel nu e o excepție.

„Pune-ți mâna pe o sobă încinsă pentru un minut și ți se va părea o oră, stai lângă o fată frumoasă o oră și ți se va părea un minut. Asta e relativitatea.” 
 Adolescenta crede că toate problemele ei și ale familiei sale se vor rezolva într-un singur fel: sinuciderea. După părerea mea aceasta e cea mai greșită cale de a rezolva problema familiei lui Aysel. Cred că dacă fata ar fi dărâmat pereții ce i-a construit în jurul ei de-a lungul timpului, mai devreme, nu ar fi ajuns într-o situație limită.
  Prin situație limită, mă refer la faptul că Aysel, adolescenta noastră, se înscrie pe un site de sinucideri descoperind secțiunea "Parteneri pentru sinucidere" de unde se cunoaște cu FrozenRobot, băiatul de carte v-a atârna viața amândurora.

„Îmi strânge mâna atât de tare, încât nu o mai pot simți. Mi-aș dori ca cineva să facă asta și cu inima mea.” 
  Cei doi adolescenți și-au plănuit moarte pe 7 aprilie deci au mai puțin de o lună pentru a se bucura de ultimele clipe din viața lor.
  După părerea mea, decizia celor doi era complet greșită, deși fiecare avea proprii lui demoni asta nu era o soluție. Cei doi au ajuns să iasă împreună mai tot timpul iar asta o face pe Aysel să se gândească de două ori înainte să plece spre o moarte sigură. Pentru că un lucru e sigur: se îndrăgostise de FrozenRobot. Dar dacă dragostea fetei v-a putea să salveze viețile celor doi adolescenți, va las pe voi să descoperiți

„Mintea, prin ea însăși, poate face din infern un paradis și din paradis un infern.” 
  Cartea a fost o lectură plăcută și ușoară de asemenea, cu un limbaj adecvat și foarte bine scrisă. Când s-a terminat, nu-mi venea să cred, am citit până la ultimul rând despre autoare, ceea ce nu fac în general cu alte cărți. Povestea asta mi-a umplut inima de fericire, după cum am mai spus, m-a făcut să trăiesc alături de personajele mele mult iubite. Cred că o continuare ar fi bine primită, cel puțin din punctul meu de vedere, nu pot accepta că totul s-a terminat și că nu o să mă mai pierd printre pagini alături de Roman si Aysel. Cartea asta m-a făcut să simt ceva ce nu am mai simțit de mult, și atunci când am simțit a fost cu cărțiile mele de suflet. De aceea i-am acordat cu inima plină de bucurie cinci steluțe pe goodreads și sunt curioasă de următoarele povești ale autoarei pentru că sincer am ajuns să mă îndrăgostesc și de ea.

DESPRE Jasmine warga

Share: