duminică, 19 martie 2017

Top filme HORROR

 Am cam întârziat cu acest articol, dar... here I am! Nu o să strângă un public atât de mare, majoritatea nu sunteţi interesaţi de acest gen de filme (da, filme, nu cărţi), însă am simţit nevoia să-l scriu.


 Zilele trecute căutam un film horror bun. M-am uitat la câteva trailere şi mi-a sărit unul în faţă. Arăta bine, avea ''jump scare -uri'' din plin, din câte arăta trailerul. Mi-am zis că trebuie să-l văd neapărat.



Când... ce să vezi! Film de toată ruşinea. Nici măcar nu-mi mai amintesc numele filmului... it sucks, anyway. Poveste neinteresantă, uzată de mii de ori în cadrul filmelor horror. Îmi verificam telefonul din două în două minute.

 Acum, după ce v-am făcut o frumoasă introducere despre plictiseala mea, aş vrea să încep cu Top-ul. 

1. Grave encounters va fi mereu în top pentru mine. L-am vizionat de cel puţin 5 ori (da, e film horror şi eu l-am văzut de 5 ori). Are o poveste atât de interesantă, nici n-aveţi idee. M-am enervat la culme când am văzut că după lansarea filmului, au mai apărut şi alte filme asemănătoare.


Povestea se bazează pe un grup de 'prieteni' care ajung într-un spital pentru a filma - în cadrul emisiunii lor - lucrurile paranormale (chiar există în viaţa reală, dar se pune BEEP pe numele acestuia de fiecare dată când îl rostesc). Pentru a face filmul să pară mai real, este filmat de camere montate de ei peste tot şi chiar de ei, ajungând obsedaţi să filmeze toate ororile care se întâmplă. De fapt, la început aranjează ca anumiţi oameni să se prefacă speriaţi, le pregătesc replici pentru a face audienţă şi  a face totul cât mai real. Chiar au şi un medium - sau clarvăzător, ce-o fi - care se preface că vede şi aude spirite, dar acela era doar începutul, înainte să alfe că totul este real.

 Desigur, cum să părăsească ei spitalul, când acesta le-ar putea aduce un rating enorm şi mulţi fani? E un fel de slogan al filmelor horror: ''Până nu moare cineva, nu poţi decide a pleca.'' Mhm... E cam tras de păr, dar vă mulţumesc pentru atenţie.
Îngrijitorul spitalului i-a închis acolo (la dorinţa lor) şi trebuia să vină la 6 dimineaţa să-i deschidă. Ce să vezi, e deja 8 dimineaţa, dar afară nu e zi, e noapte.


Deci, când se decid să părăsească spitalul X (aşa cum ne este prezentat), ceva merge prost... ieşirea nu mai e acolo unde a fost! Aflăm că această clădire suferă schimbări continue. Şi de aici ar trebui să vă las pe voi să vă uitaţi, nu dau spoiler.

2. Insidious (și continuările) Chiar aşa, pe locul 2 avem nici mai mult, nici mai puţin de trei filme, dar primul film dintre acestea este prima parte, Insidious.

Povestea centralizează o familie. Într-o zi, unul dintre copii adoarme şi... nu se mai trezeşte. Staţi liniştiţi, nu e un fel de sleeping beauty. Nu moare, pur şi simplu nu se mai trezeşte. Îmi retrag cuvintele, poate chiar e un fel de sleeping beauty. Este dus la spital, dar nimic. Habar nu au să pună un diagnostic corect, asta pentru că n-au mai întâlnit aşa ceva. 
Părinţii află de la o bătrână că fiul lor este captiv mintal într-o altă lume, care ar putea să-l atragă cu totul acolo, iar tatăl său trebuie să-l ajute să scape. De fapt, şi tatăl său a păţit ceva asemănător când era copil.
SPOILER ALERT> FILMUL ARE NIŞTE JUMP SCARE-URI CARE ÎŢI RIDICĂ PĂRUL DE PE MÂINI. *WATCH YOUR BACK, THERE MAY BE SOMETHING BEHIND YOU*


Am văzut şi acest film de vreo două-trei ori. Mi-a plăcut mult şi parcă aş vrea să-l revăd în această după-amiază... Celelalte două părţi sunt puţin mai slăbuţe decât el, dar cu siguranţă merită văzute.

Celelalte două părţi se numesc: Insidious Chapter 2 şi Insidious Chapter 3.



3. The devil inside Dacă ne luăm după producători, acest film e bazat pe realitate. Woo, scary.
Oricum, ca personaj principal avem o fată a cărei mamă a trecut prin mai multe proceduri, ca să zic aşa. Ea merge la Vatican, unde mama sa îşi duce veacul - într-un spital de bolnavi mintali.
Ei, ei, ei. De ce nu acceptă biserica catolică că ea e posedată, nu bolnavă? Bine, o fi şi bolnavă după un deceniu în care demonii sălăşluiau în trupul ei.
Este filmat neprofesional, mai exact ''de personaje'', dar e un film bun. Acest lucru îi dă un avânt horror mai mare.

Este ajutată de doi preoţi care fac exorcizări fără aprobare, dar... lucrurile iau o întorsătură tare ciudăţică. Mai multe detalii n-aş putea să vă dau, ar fi spoiler.
Am vizionat acest film de două ori.

4. Grave encounters 2
N-aş uita niciodată de a doua parte a filmului meu preferat, obviously.
În această parte avem un adolescent obsedat de filmul Grave encounters (asta-s eu) care se decide să meargă în acel spital, să vadă dacă totul e real. Evident, trage câţiva colegi cu camere după el, că de, nu poate merge singur. Şi ia ghiciţi, află că e real totul sau nu?
Acelaşi spital, acelaşi peisaj înfricoşător, dar mai multe jump-scare-uri, ceea ce e bine.
În această parte, producătorii s-au legat puţin mai mult de imposibilitatea de a ieşi nevătămat din clădirea sinistră.

Mi-a plăcut mai mult prima parte, dar a fost şi acesta un film bun, sumbru, exact ce-mi place mie. L-am vizionat de două-trei ori, dar nu mai mult.


Eu sper că vă place articolul meu şi că v-am atras atenţia! Vă invit să vizionaţi toate aceste filme, de preferat în ordinea în care le-am pus în Top. Merită, vă asigur!


Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu