duminică, 6 noiembrie 2016

Interviu: Lavinia Călina


      Lavinia Călina s-a născut în 1989. Are un suflet revoluționar și un simț al umorului desăvârșit, pot să vă confirm, hihi. În prezent a scris 6 cărți, publicate la editura Herg Benet, dar este pasionată și de fotografie și lucrează ca editor-imagine și fotograf la Călina Audio-Video.
Imagini pentru record tumblr1.Dacă nu ai fi fost scriitoare, ce ai fi vrut să fii?
Hmm... când eram mică aveam o grămadă de casete cu povești și destul de mult timp mi-am dorit să fiu actor de teatru radiofonic. Avem un casetofon pe care mă înregistram spunând povești, apoi mergem prin casă și înregistram diverse sunete (uși cum se închid, pasări cum cântă, sunete de pe stradă) că să pară totul mai veridic. Mereu am fost fascinată de domeniul audio-video, montaj, editare, producție. Timp de câțiva ani l-am ajutat pe tatăl meu la firma lui și am filmat pe la nunți. O perioadă am plăcerea să lucrez și pentru Radio România Reșița și consider că am avut multe lucruri bune de învățat de la colegii mei. Acum lucrez la un studio în Timișoara, deci cred că am reușit să-mi urmez visul din copilărie și în același timp să spun și povești, doar că pe hârtie.
Imagini pentru ultimul avanpost2. În "Ultimul Avanpost" personajul secundar Alex, logodnicul lui Diane, nu este chiar întruchiparea "prinţului pe cal alb", de ce ai ales să-l faci aşa meschin?
Nici nu am vrut să fie. Prin el am vrut să demonstrez că de multe ori persoanele ce la prima vedere par a fii perfecte pot ascunde multe lucruri negative.
3. Te regăseşti cumva în Diane?Mă regăsesc câte puțin în toate personajele create de mine, fie că sunt pozitive sau negative. Evident că Diane are câteva elemente din personalitatea mea, dar în același timp e diferită. Cred că cel mai bine mă regăsesc în Nicol din Neamul Corbilor, dar cum am spus toate personajele au câte ceva din mine.
4. Lumile pe care le creezi tu sunt extrem de complexe, nu îți e greu să le inventezi?
Nu deoarece mă inspir de multe ori din viața reală. Ajută mult și faptul că am o imaginație bogată. Îmi place să creez lumile astfel, par mai reale.
Imagini pentru world tumblr
5.Dacă ai putea să trăieşti oriunde în lume unde ai vrea şi de ce?
Nu mi-ar plăcea să trăiesc undeva anume, cel puțin nu doar într-un singur loc. Îmi place să călătoresc și să văd locuri noi. Cu toate astea mi-ar plăcea nespus să am o căsuță undeva într-un sat din Austria, am fost de câteva ori acolo în vizită și sunt îndrăgostită de țara asta. Mă bucur nespus că în această vară, cu ajutorul comunității de români din Austria, am avut ocazia de-a realiza un eveniment de promovare a cărților mele și în Graz. Sper să revin acolo cât de curând.
Imagini pentru austria tumblr6.Dacă ai găsi o maşină a timpului te-ai teleporta în trecut sau în prezent?
Dacă aș găsi o mașină a timpului nu m-aș teleporta niciunde. Aș organiza o licitație și aș lua bani frumoși pe ea. Numai bine așa mi-aș putea cumpăra casa aceea de vacanță în Austria :)

Imagini pentru school tumblr

7.Care era materia ta favorită la liceu?
Mi-a plăcut mereu istoria și limba engleză.

Imagini pentru games tumblr

8. Pe lângă scris, ce îţi mai place să faci?
Să mă joc pe calculator. Când eram mică ai mei mi-au cumpărat o consolă Nintendo (NES), iar verișoara mea avea o consolă de la Atari 2600  așa că mereu eram cu maneta în mână jucându-mă. De atunci îmi plac foarte mult jocurile video, mă relaxează. Am început cu jocuri vechi gen SuperMario Bros., Castlevenia, Duck Hunt și Terminator 2(un joc făcut pe baza filmului meu preferat). Peste ani am trecut la jocurile pe calculator și am trecut prin perioada Heroes, GTA, The Sims, Counter-Strike, Age of empires, Call of duty, NFS, World of Tanks și Diablo (încă mă joc Diablo 3, e jocul meu preferat).

9. Dacă te-ai putea reîncarna în orice personaj din cărţile tale pe care l-ai alege şi de ce?
Nicol din Neamul Corbilor e ca și sora mea geamănă, dar dacă ar fi să aleg un alt personaj atunci acela ar fi Eva din Ultimul avanpost. E unul din acele personaje misterioase și complexe despre care nu știi ce să crezi, iar în vol.3 îmi place și mai mult de ea. Mi-a făcut plăcere să creez acest personaj chit că mi-a dat bătăi de cap.
Imagini pentru nicole neamul corbilor
10. Ce preferi: câinii sau pisicile?
      Îmi plac toate animalele, de aceea de 4 ani sunt vegetariană și nu cumpăr produse din piele. Totuși ca animale de companie am avut mai mult câini și papagali și odată un miel (când stăteam în chirie în timpul facultății proprietarii au avut o perioadă un miel ce îl țineau în curtea comună, dacă lăsam ușa deschisă urca scările la etaj unde eram eu și intra în casă).
Imagini pentru animals tumblr
11. Ţi-ai dorit mereu să devii scriitoare?
Nu, dar mi-a plăcut mereu să spun povești, cred că de acolo a plecat totul.
Imagini pentru tell story tumblr
12.Ce impresie ţi-a lăsat colaborarea cu editura Herg Benet?
      Colaborez destul de bine cu această editură, sunt foarte înțelegători și mă susțin mereu. Adică să fim serioși, am scos Ultimul avanpost, apoi le-am zis că nu vreau să scot volumul doi ci să încep altă serie, apoi am scris și vol 2 din UA, apoi am scos o altă carte ce nu avea legătură cu celelalte(Zona Zero), abia apoi am scris vol.2 din Neamul Corbilor și tot așa. Am de gând să-i mai încurc mult timp de acum înainte.

Imagini pentru editura herg benet
13.Plănuieşti să scrii o nouă carte în curând?
      Da, dar momentan vreau să termin volumul trei din Ultimul avanpost. Din păcate nu va fi gata pentru târgul de carte Gaudeamus, dar iarna aceasta sigur o să-l găsiți în librării.

Imagini pentru ultimul avanpost
14. În încheiere, dă-ne un citat care te inspiră 
      Nu am un citat anume care să mă inspire sau un moto după care să mă ghidez. Viața mă inspiră... și ciocolata.
Imagini pentru i love chocolate tumblr

Share:

Un comentariu: