vineri, 8 februarie 2019

Attachments de Rainbow Rowell (recenzie, editura Orion)

Titlu original: Attachments
Gen: young adultromancedrama
Editura: Orion Publishing
An apariție: 2011
Număr de pagini: 357
Rating:

Cartea poate fi achiziționată de aici.
„You're the only girl I've ever touched. And I feel like it was supposed to be that way. I touch you and my whole body... rings. Like a bell or something, you know, like maybe there would be noise. But not like with you. And what would happen if I kept touching and touching them, and then... and then, I tried to touch you again? I might not be able to hear us anymore. I might not ring true.”

                 

 DESCRIERE:

 Suntem în 1999, internetul abia a apărut și oamenii sunt fascinați. La biroul unui ziar, două colege, Beth și Jennifer își discută viața personală cu amănunte foarte picante care ar trebui să rămână personale, doar între cele două, cu ajutorul unor email-uri schimbate între ele zilnic. Ghinionul lor este că, Lincoln, tipul timid este angajat ca și expert IT la acea firmă urmând să vizualizeze activitatea angajaților în mediul online. Lincoln găsește imediat email-urile dintre cele două angajate, însă decide să păstreze, pentru moment totul secret, doar pentru el.

PĂREREA MEA :

  Attachments a fost probabil cea mai bună carte pe care am citit-o până în momentul de față în noul an, mi-a plăcut enorm povestea, în primul rând ideea care mi s-a părut una specială, unică tipic autoarei. Însă, exact ca orice ală poveste și aceasta a avut mici scăpări care au bătut mai tare sau mai puțin la ochi. 

  După cum am spus și mai sus, suntem în 1999, anul schimbărilor și al noutăților. Internetul este încă ceva foarte nou pentru majoritatea oamenilor și este ceva care îi fascinează.
Toată acțiunea are loc la biroul unui ziar unde două colege schimbă niște emailuri cu detalii foarte personale din viețile lor între ele. 
Toată acțiunea ia amploare în momentul în care Lincoln, un tip timid și rușinos primește job-ul de expert IT și este practic obligat să fie cu ochii pe mesajele și căutările angajaților din firmă. Lincoln începe să facă o obsesie din asta, bineînțeles, nu o obsesie în a citi mesajele tuturor, o obsesie în a citi doar mesajele celor două prietene, pline de detalii amoroase care, așa cum am spus și mai sus, ar trebui să rămână private, ajungând, prin urmare să se îndrăgostească de una dintre cele două. Ceea ce mie mi s-a părut puțin cam ciudat, după părerea mea niciun om normal nu s-ar fi îndrăgostit de cele două având în vedere că mesajele erau obișnuite, ciudate și hilare uneori. Ei bine, aici acțiunea mi s-a părut puțin forțată, autoarea ar fi putut gândi altfel modul în care Lincoln alege să perceapă mesajele dintre cele două, totul fiind foarte brusc și forțat.

  Ceea ce m-a deranjat foarte tare a fost faptul că Lincoln, continua să mențină tăcerea chiar și după ce a aflat că are anumite sentimente împărtășite cu una dintre cele două, bineînțeles din email-urile acestora. Mi s-a părut că acțiunea a fost lungită mult, prea mult, punându-se accent foarte puțin pe relația dintre cei doi și asta undeva la sfârșit.
M-a deranjat foarte tare stilul de viață toxic pe care băiatul îl aborda, faptul că la 28 de ani acesta încă locuia cu mama sa și se gândea la relația din liceu, prima lui relație nu mi s-a părut deloc atractiv din moment ce avea posibilități nenumărate, din nou, o să revin la autoare și o să dau vina pe ea spunând că acțiunea a fost fooooooarte lungită. Bineînțeles, probabil farmecul suspansului nu ar mai fi fost același dacă autoarea ar fi scris într-un mod alert dar consider că suspansul ar fi putut fi mult mai bine conturat altfel, punându-se accent mai mult pe relația dintre cei doi.

  Sunt foarte obișnuită cu stilul autoarei pe care îl îndrăgesc, de la primul roman pe care l-am citit de la ea, prea-bine cunoscutul Eleanor&Park mi-am pus în gând să descopăr mult mai multe povești pe care aceasta le-a scris. Să fiu sinceră, preferata mea rămâne tot Eleanor&Park pentru că a fost o poveste cu care am putut relaționa mult mai bine, personaje mult mai bine conturate de care m-am atașat mult mai tare. Nu am putut să pătrund în Attachments așa cum mi-aș fi dorit, cu tot sufletul pentru că a fost scrisă într-un mod mult mai distant și asta se poate observa foarte ușor.
Cu toate acestea, vă recomand cu drag povestea, o lectură amuzantă și frumoasă numai bună de savurat acum într-o zi rece de iarnă, o carte accesibilă care poate fi citită ușor de un cunoscător mediu al limbii.

This Author's Love Quotes Are So Cute It Hurts
Câteva citate: 
“Every woman wants a man who'll fall in love with her soul as well as her body.”
“There are moments when you can't believe something wonderful is happening. And there are moments when your entire consciousness is filled with knowing absolutely that something wonderful is happening.” 
“I’d know you in the dark,” he said. “From a thousand miles away. There’s nothing you could become that I haven’t already fallen in love with.” 
“He knew why he wanted to kiss her. Because she was beautiful. And before that, because she was kind. And before that, because she was smart and funny. Because she was exactly the right kind of smart and funny. Because he could imagine taking a long trip with her without ever getting bored. Because whenever he saw something new and interesting, or new and ridiculous, he always wondered what she'd have to say about it--how many stars she'd give it and why.”
Cartea poate fi achiziționată de aici: 




Melodii pe care le-am ascultat de-a lungul lecturii:



Hugz, Adela!

Share:

Un comentariu: