Recenzie: Mai presus de mândrie de Roberta Ariana

Related imageTitlu original:Mai presus de mândrie
Gen: acțiunethriller
Editura: Libris Editorial
An de apariție: 2017
Număr de pagini: 168
Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul Libris.ro, unde găsiți și cărți de beletristică la prețuri foarte avantajoase, iar dacă comanda este mai mare de 50 de lei transportul este gratuit. 😀
„Ce copil și-ar dori un tată pe care îl urmărește mafia? Crezi că ar rezita o ființă atât de mică și fragilă în acest imperiu al răutăților, al răzbunărilor și al tiraniei? Spune-mi Antonia! Crezi asta? Că eu, unul, nu. Resimțea tensiune în întregul trup, asemenea unor ace care încercau să-l doboare.

Cartea, ca să fiu sinceră și să spun totul pe șleau, nu prea m-a prins, nu prea mi-a plăcut povestea părându-mi-se monotonă pe alocuri, astfel nereușind să mă concentrez prea tare la ceea ce citeam. Acesta fiind doar punctul meu de vedere, un cititor înrăit care trage mai mult înspre povești de ficțiune și de dragoste, în niciun caz înspre astfel de cărți.

Stefano este cel care a dorit o schimbare, cel care a ieșit din Casa Nostra cu toate riscurile care-i atârnau deasupra tâmplei. O femeie însărcinată care-i poartă copilul și aproape toată mafia căutându-l în urma părăsirii.
Problema la această carte nu ar fi neapărat povestea, care de asemenea una foarte originală, pe care sunt sigură că nu foarte mulți scriitori ar avea curajul să o abordeze, din pricina complexității și a istoriei de care sunt sigură că nu mulți oameni sunt informați. Mie mi se pare că problema cea mai mare a fost la stilul autoarei care a fost unul grăbit și din scurt. În 168 de pagini nu este uman posibil să scrii o poveste atât de complexă, plină cu detalii mici care sunt foarte importante în această lume și să-i poți face și pe oameni să relaționeze cu personajele.

Însă revenind la acțiune, dacă nu ar fost puțin grăbită, ar fi fost o care originală mai ales pentru România și pentru scriitorii români.
După cum am mai spus, Stefano este un complice al Mafiei Italiene de care încearcă să scape prin foarte multe metode. Cu fiecare mișcare urmărită și fiind analizat din foarte multe părți îi este aproape imposibil să scape de oamenii care îl vor tortura și chinui.

Imagine adorable, boss, and hardcore

Toată acțiune este îndreptată înspre acest personaj, care deși distruge viețile câtorva oameni de-a lungul lecturii, inclusiv a femeii cu care s-a culcat, lăsând-o însărcinată într-o lume atât de crudă și rece, el scapă mereu cu mâinile curate. Mi-ar fi plăcut mult mai mult dacă acțiunea, după cum am spus și mai sus, ar fi fost mai amplă, cu mai multe răsturnări de situație și probleme, care din perspectiva cititorului ar fi imposibil de combătut. Mi se pare că Roberta avea căi foarte complexe pe care putea să le parcurgă dar ea a ales-o pe cea mai scurtă și ușoară.
„Deși fizic o întâlnea mereu, sufletele lor nu se mai intersectau.”
 În afară de idee, care repet este una originală și chiar îndrăzneață, nu prea am putut relaționa cu absolut nimic din această carte, plictisindu-mă foarte tare și făcându-mă să nu mai vreau să o citesc. Cu toate astea, i-am dat totuși trei steluțe pentru că apreciez foarte mult munca autoarei și ideea originală dar care, totuși trebuia poate conturată mai bine înainte de a fi pusă în aplicare.

Lectură plăcută!