vineri, 23 noiembrie 2018

Recenzie: Flori în păr de Iullia Ioniță

Titlu original:Flori păr
Gen: fantasyyoung adult
Editura: Datagroup
An de apariție: 2016
Număr de pagini: 561
Rating:
<3

"M-am săturat să îmi alerg demonii pentru motivele și nebuniile altora, așa că zic ca ei, fac ca mine, trăiesc o singură dată ca și Amy. Cine știe ce cocalar oi fi în viața viitoare? Nu mai sunt „fata cu flori în păr”, nu mai sunt o imagina  cum și-ar fi dorit alții să fiu. Sunt eu. Am ieșit din orice problemă cu ajutorul meu, dar din păcate nu știu să mă răsplătesc cum se cuvine, așa că îl las pe Jo să o facă. Doar pe el îl am. Doar pe el îl mai pot pierde”
       
  Tot ce pot să spun despre această carte? A fost superbă și despre poveste nu cred că sunt foarte multe lucruri de comentat. Abordează niște probleme reale ale societății noastre și dilemele zilnice ale adolescenților. Limbajul nu a fost deranjant și vulgar cum au fost la celelalte cărți scrise doar pentru a „șoca”, cum ar fi cele ale Cristinei Nemerovschi, nu, limbajul a fost potrivit, rostit la momentul potrivit de personajele potrivite.
  Recunosc că nu prea am avut niște așteptări ridicate de la cartea asta, la început, spunând probabil că e o lectură ușoară care o să vină și o să plece la fel de repede. Dar nu, aș putea să spun că Flori în păr m-a marcat, prinzându-mă în poveste, ca și cum mi-aș trăi propria viață. Zilele în care am citit-o au fost niște zile de chim pentru că nu mă mai puteam opri din cugetat. Mereu gândul îmi zbura la cei doi protagoniști și la povestea lor intrigantă.
  Așa cum probabil foarte multă lume știe, o avem în centrul atenției pe Amy, fata cuminte care poartă Flori în păr, un model pentru cei mai mulți copii din societatea toxică în carte trăiesc. Dar ea nu este mulțumită cu Amy cea cuminte și bună, nu este mulțumită cu această variantă a ei așa că totul se schimbă în urma unui incident nu prea fericit care se petrece, în urma căruia, toată viața ei este dată peste cap și reluată într-un nou habitat de parcă fetița bună și cu flori în păr nici n-ar fi existat.



  Intră în lumea drogurilor și a alcoolului alături de un anturaj lângă care nu s-ar fi văzut niciodată dar unde în momentul ei de disperare, își găsește „prieteni adevărați” și chiar jumătatea. Nimic de reproșat nici aici, personajele au fost foarte bine conturate, chiar prea bine, totul m-a făcut să mă simt de parcă aș fi și eu acolo, de parcă aș trăi alături de Amy și asta mi-a plăcut foarte mult. La fel și acțiunea, a fost una foarte bine conturată și descrisă dar motivul pentru care i-a m dat dor patru stele cărții, și nu cinci, este aici. Am avut o problemă cu acțiunea, pe la mijlocul cărții totul mi se părea foarte repetitiv, erau doar certuri-împăcări și iar certuri. Am acceptat asta dar a început deja să mă plictisească, totul fiind foarte monoton, asta fiind părerea unui simplu cititor, Iulia ar fi putut renunța la acele pagini unde totul se repeta, trăind aceleași momente de suspans care deja nu-și mai făceau efectul.
„Meditând la viața mea, mă tot gândesc oare ce mai urmează. Am luat-o pe cea mai greșită cale din lume și tot aici am ajuns. Am apucat vârsta asta, m-am maturizat, am banii mei, am talentul pe care toată lumea îl apreciază, am tot ce-mi trebuie. Pot vedea acolo, undeva, un munte de bani venind spre mine, dar în fond lucrurile cele mai bune în viață sunt gratis și necondiționate, dar nu permanente. Excepția o face sufletul. E o șansă. Eu, când o să mor, mă voi duce acolo cu tatuaje și sentimente. Nu mai consum, nu mai urăsc. Am viața mea și totul începe de-abia acum. Nu am regrete, nu am temeri și nu am remușcări. Viața mea a fost o lecție pentru mine și aș repeta-o, aș lua-o de la capăt, cu fiecare detaliu.”
   Per total a fost o care bună, reușită, care după cum probabil știți deja, mi-a atins sufletul. Recomand povestea lui Amy tuturor, fiind o lecție de viață dură, pe care la un moment dat toți o primim, în diferite moduri și în diferite timpuri. 
Aștept cu nerăbdare volumul doi, care sunt sunt sigură că va fi mult mai bun decât acesta, dacă se poate mai bun.


Welcome to the state of mind that never ends.
Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu