vineri, 20 octombrie 2017

Recenzie: Octopussy de Cristina Boncea

Titlu original: Octopussy
Autor: Cristina Boncea
Gen: Yaboli mintale
Editura: Herg Benet
An apariție: 2015
Număr de pagini: 189
Rating:

Cartea poate fi achiziționată de aici.
Romanul mi-a fost oferit spre recenzare de către librăria online Libris, la ei găsiți cărți de beletristică și multe altele, iar la comenzi mai mari de 30 de lei transportul este gratuit :).  
"...trecutul mereu aduce cu el și o adâncă tristețe. Privit prin prisma prezentului, trecutul parcă este cernut printr-un filtru al tristeții, ce transformă toate sentimentele trăite atunci, oricare ar fi fost ele."
             
  Cartea aceasta nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor mele, mi-o doream de foarte mult timp și sincer, mă așteptam la altceva din partea Cristinei. Din câte am auzit, cartea a fost scrisă pentru a șoca publicul, din punctul meu de vedere, l-a oripilat mai mult decât șocat și asta îmi dă puțin de gândit dacă mai are rost să continui trilogia sau nu.
  Becks este rebela noastra protagonistă care speră din tot sufletul că părinții nu au denumit-o așa după bere. Becks provine dintr-o familie nu tocmai normală, dar toate aceste secrete ale fiecărui membru al familiei vor ieși la iveală cu venirea lui Philip, vestitul unchi din America pe care nu-l suportă nimeni. 
"Trecutul se șterge în fiecare secundă, iar prezentul nu există mai mult decât o altă secunda, așa că tot ce rămâne este viitorul."
  Cartea m-a dus foarte mult cu gândul la Nymphette_dark99, pentru că au povești ce parcă au ceva în comun, iar după cum știți cartea Cristinei Nemerovschi mi-a displacut mai mult decât ar fi trebuit să-mi displacă o astfel de carte. Elementul care-mi aduce aminte de Nymphette este protagonista noastra. O fată de numai 14 ani neîmpliniți care crede că are toată lumea la picioare pentru că e mult, mult prea răsfățată și înconjurată de anturaje proaste.



  O situație delicată la fel și cu sora ei geamănă Hyena, care tocmai ce a sosit acasă după ani buni de absență. Însă nu știm nimic despre familia Sugar, nimic despre ce s-a întâmplat în trecut și nimic din ce va fi. Însă, elementul nostru perturbator e unchiul Philip, el va da totul în vileag sperând ca va face ceva istoric.
  Pe mine personal mă deranjează rom-engleza prezentă în cărți și asta m-a făcut să-mi displacă oarecum lectura cărții, bineînteles lăsând la oparte cuvintele vulgare folosite.
  A fost o scenă care m-a deranjat extrem de tare, nu mi se pare o scenă potrivită într-o carte la îndemăna oricui și asta a dat un sulprus de disprețuire față de ce a scris Cristina:


  Cartea nu mi se pare că merită cu adevărat cele trei steluțe dar având în vedere că eu apreciez foarte mult autorii români și îi susțin am spus că merită să închid ochii, dar mi-a plăcut că ideea e una originală și pentru asta o felicit pe Cristina deși eu aveam alte așteptări așa că am rămas dezamăgită.


Această recenzie a fost posibilă cu sprijinul:


Share: