duminică, 9 aprilie 2017

Recenzie: Tocilara de Holly Smale - Volumul I

Titlu original: Geek Girl
Editura: Gama Imago
Colecție: Tocilara
An apariție: 2016
Număr de pagini: 320
Rating: 

Harriet Manners este o tocilară stângace, care ține pe noptieră dicționare și colecționează informații de tipul „știați că...?”. Evident, nu e cea mai populară fată din școală, așa că, în ziua în care i se oferă șansa să se reinventeze, Harriet nu stă pe gânduri și acceptă un... contract de modelling! Va reuși ea să se descurce cu o creatoare de modă excentrică, un agent flamboaiant, o mulțime de modele geloase și un tânăr seducător pe nume Nick?
„Păi, eu asta am vrut (să fie altcineva) Obosisem să fiu eu. Și m-am gândit că, dacă aș deveni model în loc de tocilară, aș fi altcineva și viața mea s-ar schimba, sau poate că ceilalți s-ar schimba, sau poate modul în care percep eu lumea s-ar schimba.” 

Acum că v-am prezentat cartea, rămâne să vă spun şi părerea mea.

Tocilara este o lectură uşoară, pe care o poţi citi liniştit(ă) în weekend, pentru că paginile zboară mai ceva ca vântul. De asemenea, autoarea nu prea încarcă paginile cu descrieri ale naturii, lumii înconjurătoare, ci se axează mai mult pe acţiune şi sentimentele lui Harriet, personajul nostru principal, o tocilară ''fără limite''.

Aşadar, suntem familiarizaţi cu noua poveste de către Harriet, care ne explică cine e ea, de fapt.

Harriet Manners este o adolescentă de 15 ani, elevă în clasa a IX-a, care se confruntă cu hărţuitoarea Alexa şi colegii săi de clasă, încercând să facă faţă jignirilor celeilalte fete. Pe parcurs ne explică cum s-a întâlnit cu Nat, singura şi cea mai bună prietenă a ei, care o târăşte după ea în lumea modei, deşi Hariet şi moda provin din două lumi paralele. Ea preferă pulovere cu Winnie de pluş, fuste şi adidaşi copilăroşi, învechiţi de ani de zile (care totuşi, ne explică ea, se fac şi pe măsura ei).

Într-un alt oraş, Harriet provoacă nişte stricăciuni în valoare de 3000 de dolari, în lipsa lui Nat, dar este remarcată de Wilbur, un agent, tocmai când se ascunse sub o masă, obicei care-i rămăsese încă de când fu mică.
Wilbur este fascinat de ea şi doreşte s-o prezinte Yukăi Ito, o  figură foarte importantă în lumea modei.

În ciuda insistenţelor mamei sale vitrege, Annabell, fata, împreună cu tatăl său, pleacă în Rusia pentru o şedinţă foto şi o defilare, fără ca Nat sau mama sa vitregă să ştie. Şi, deşi regretul o macină pe dinăuntru deoarece îi fură visul celei mai bune prietene, Harriet doreşte să se reinventeze. Şi exact asta încearcă să facă, până când află cu toţii.

În momentul în care lucrurile pe care le-a făcut, în complot cu tatăl său, sunt dezvăluite, lumea sa pare să se spulbere încet-încet, iar lucrurile nu sunt aşa cum crezuse ea. Îi este dovedit că, deşi fiind o tocilară, nu s-a gândit la tot şi toate.

Acum că ştiţi cam despre ce este vorba, aş vrea să vă vorbesc puţin despre personajul principal, tocilara. Din punctul meu de vedere, e puţin naivă, ia decizii proaste şi deşi se presupune că e foarte deşteaptă, uneori dovedeşte contrariul, ceea ce pune în esenţă amuzamentul de care dispune cartea, însă are şi părţi foarte frumoase: gândeşte înainte să vorbească, astfel reuşeşte să-i facă faţă Alexei, nutreşte sentimente adânci pentru majoritatea oamenilor de care se ataşează, e timidă (ceea ce mă face să o asimilez tot mai mult cu mine).

În esenţă, cartea mi-a plăcut mult şi mă simţeam de parcă eram la vizionarea unui film de comedie, cu multe scene care m-au făcut să zâmbesc sau să mă înduioşez.


M-a fascinat mult acest volum, m-a făcut foarte curioasă în ceea ce priveşte viitorul lui Harriet Manners.


Le mulţumesc mult celor de la Gama Imago pentru exemplarul oferit, chiar mi-a plăcut această carte şi v-o recomand tuturor! Puteţi comanda Tocilara de aici, merită!


Share: