sâmbătă, 8 aprilie 2017

Interviu Georgiana Sandu


O nouă autoare, de data aceasta am ales-o pe Georgiana Sandu. O scriitoare foarte talentată ce a reușit să publice până acum,  2 volume din seria Iubire Periculoasă care a cucerit  publicul instant, iar acum așteptăm să apară primul volum din seria Prefă-te că mă iubești. 






1. Cum ai ajuns să scrii pe platforma wattpad, unde ai devenit extrem de cunoscută, fiind prima persoana din Romania care a strâns  peste un 1 milion de vizualizari la o carte?
Am ajuns pe Wattpad din pură întâmplare. Căutam un site unde pot citi cărţi în engleză, care nu apăruseră încă în România, dacă nu mă înşel. Apoi am intrat pe TPU şi am găsit o groază de întrebări îndrumătoare, iar la una era un răspuns despre Wattpad. Curioasă, normal că am intrat şi eu, şi când am văzut câte cărţi sunt, mi-a venit să plâng de fericire. Apoi mi-am dat seama că nu sunt cărţi publicate, ci scrise de persoane ca şi mine, aşa că a fost dragoste la primul click între mine şi site-ul ăsta, să zic aşa. Mai târziu am publicat şi eu şi s-a ajuns aici. Cartea are 7 milioane de vizualizări acum, a fost prima din România ce a trecut de pragul de 1 milion.
2.Te-ai gândit vreodată să publici sub pseudonim, să nu-ți dezvălui adevăratul nume?
Am un pseudonim pe Wattpad, dar în varianta publicată nu m-am gândit să îl folosesc. Calypso sau oricare altul. Ar fi fost interesant, dar îmi făcusem deja destul de cunoscut numele real, aşa că am rămas la acesta.
3. Ai susținut că ai intrat în această lume a cărților, practic împinsă de la spatele de seria Amurg. Cum de nu scrii cărți ce conțin paranormal, ci te-ai axat pe genul romantic?
Aşteaptă puţin, de-abia m-am apucat de scris. Am proiecte pentru toate genurile, şi cu siguranţă va fi şi paranormal printre ele. Haha!
4. Crezi în dragoste la prima vedere?
Hmm, nu tocmai. Scriitoarea din mine crede, pentru că e vorba de imaginaţie fără limite. Dar în realitate cred în atracţie la prima privire. Da, o persoană poate să îţi capteze atenţia din prima secundă, să te facă să te gândeşti la ea non-stop, să o visezi noaptea, dar asta e doar curiozitate. Dragostea vine după ce petreci suficient timp lângă acea persoană încât să o cunoşti. Prima dată îţi place doar trupul, dar iubeşti sufletul, şi pentru asta trebuie să îl cunoşti înainte.
5. Atunci când scrii,  evadezi în lumea ta proprie, s-a întâmplat să pierzi nopți la rând doar scriind şi corectând un singur capitol al cărții? 

Da, cam asta se întâmplă mereu. Mai ales dacă am suficient timp liber şi nu trebuie să mă concentrez pe nimic altceva. Sentimentul de evadare în propria carte e uimitor.

6.La prima lansare ştiu că ai rămas fără volume pentru o mare parte din cei ce au fost prezenți la eveniment, te-ai gândit vreodată că vor veni aproximativ 400 de persoane la lansarea cărții Iubire Periculoasă?
În niciun caz. Nu mă aşteptam să vină mai mult de 50 de persoane, chiar dacă se înscriseseră 100 şi ceva pe facebook. A fost înfricoşător de uimitor să văd atâţia oameni ce au venit pentru mine şi cartea mea. Mi-aş fi dorit să am timp să ţopăi de fericire acolo, dar nu am avut timp nici de mers la toaletă.
8. L-ai construit atât de bine pe Harris încât nu poți să nu te îndragosteşti de el, băiatul rău, plin de tatuaje, cu un trecut sobru şi un trup gol ce tânjeşte fără să vrea după inima lui Kath. Există un prototip de băiat perfect pe care l-ai alege pentru urmatoarea ta carte?
   Nu mă gândesc prea mult la un personaj înainte să îl creez. Apare ca o scânteie de moment, pur şi simplu se... materializează în mintea mea şi ştiu cum o să arate imediat. Nu mă gândesc dacă să fie blond sau brunet, înalt sau slab sau puncte, puncte. Mai greu e să le aleg numele.
9. Cine ți-a fost alături pe parcursul timpului, de când ai început să scrii şi până acum?
Cel mai mult, mama mea. Apoi prietenii pe care i-am cunoscut tot prin scris, în special Claudia Bozan.
10. Ce crezi despre realitate şi ficțiune, pot ele împreuna să vindece sufletul unui om, asta în cazul în care cititorul vede dincolo de o poveste cu 2 adolescenți ce se îndragostesc şi trec prin situații dificile?
  Să vindece, nu. E mult spus, cel puţin în cazul meu. Aşa cum am mai zis, scriitoarea din mine e foarte visătoare, în timp ce persoana de zi cu zi e brutal de realistă. O carte te poate ajuta să uiţi de probleme pentru o perioadă de timp. Să evadezi în altă lume, e ca o baie după o zi lungă de muncă. Eşti curat pe moment, dar asta nu înseamnă că a doua zi nu te vei murdări din nou. Cărţile sunt medicamente magice, dar doar temporare, din păcate.
11. Cum te vezi peste 5 ani?
O scriitoare cu multe romane publicate, sper.
12. Atunci când ai decis să publici, ai fost conştientă că vei atrage atât păreri pozitive cât şi critici? Te bucuri pentru ambele tabere, te-ajuta criticile să te perfecționezi?
Criticile constructive, da, bineînţeles. Un comentariu ce e scris în scopul de a te ajuta nu poate fi niciodată tratat cu negativitate, e ca o mână întinsă în ajutor. În schimb, criticile care tind doar să jignească, sunt cu totul altă situaţie şi trebuie tratate ca atare, adică ignorate.
13. Mulți nu înteleg, de ce l-ai ales pe Harry Styles ca model pentru protagonistul cărți Iubire Periculoasă, chiar daca ai susținut la un moment dat că nici măcar nu ai fost/eşti  fană 1D? Sau poate că ești doar fana lui Harry?
Am fost şi sunt fană 1D. Nu au ei tocmai stilul meu preferat de muzică, dar mi-a plăcut întotdeauna pozitivitatea din melodiile lor. Şi, da, Harry e favoritul meu din trupă, dar îmi plac şi ceilalţi băieţi. Harry s-a potrivit mai mult preferinţelor mele.



14.Ai trecut printr-o situație penibilă, dar în același timp amuzantă?
Nu o să pot uita niciodată lansarea de la Craiova, când m-am aşezat pe fotoliu şi am aterizat pe lângă, adică pe podea. Nu ştiam dacă să intru în pământ de ruşine sau să izbucnesc în râs. Până la urmă am râs, pentru că oricum toată lumea râdea, şi era a naibii de confortabilă podeaua aia.
15. Pentru ca sunt o fire extrem de curioasă şi mereu m-am întrebat cum ți-a venit ideea scenei dintre Harris şi Kath la mormântul mamei sale, pentru a o prezenta pe îngerul lui  păzitor, ce l-a facut să simtă primii fiori ai dragostei, ce a produs atâtea reacții pozitive cât şi multe lacrimi şterse de servețele. Situația, cuvintele şi iubire împletesc cadrul perfect, deşi e construită pe o idee tristă. Cum ai putut să scrii această scenă, ai plâns la ea?
Cum am scris-o, nu pot să îţi descriu. Cum le-am scris şi pe celelalte, nu a fost ceva ieşit din comun pentru mine, deoarece mi-o planificasem cu mult timp înainte şi ştiam exact ce trebuie să scriu. De obicei, plâng la scenele triste ce îmi vin în minte în acel moment, în timpul scrisului.

16. Cum doresc să fie un interviu diferit, te provoc Georgiana să ne spui ceva despre tine ce nu ştie nimeni, un secret, ce-ți place...ce doreşti..
Hmm... şi uite aşa îţi dai seama că nu mai ai secrete. Hahaha! Nu e neapărat un secret, ci o ciudăţenie ce mi-a venit acum în minte. Pot să îmi fac oasele să pocnească. În special cele de la mâini. Cam cum își pocnesc oamenii degetele, eu fac asta si cu restul părților din corp.
Când eram mică mă foloseam de asta să îi sperii pe ceilalţi, mai ales dacă mă loveau din greşeală. Îmi îndoiam mâna şi începeau să îmi pocnească oasele, îi băgăm în sperieţi imediat. (Încă mai fac asta).
Bineînţeles, e o problemă medicală la articulaţii, dar e şi amuzant şi de-a dreptul înfricoşător pentru unele persoane ce au impresia că o să mă dezintegrez în faţa lor.   
Personajele cărţii:  Kath şi Harris 









Mulţumesc pentru interviu Georgiana Sandu

Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu