sâmbătă, 14 aprilie 2018

Recenzie: O istorie intimă a omenirii de Theodore Zeldin

Titlu original:An intimate history of humanity
Gen: istorie, nonficțiune, filosofie
Editura: Nemira
An apariție:2017
 Număr de pagini: 451
Rating:
Mulțumesc editurii pentru acest roman! :)
Cartea poate fi achiziționată de aici.
”Ce se poate face cu prea multă informație este marea enigmă a timpului nostru. Soluția mea este să mă uit la fapte simultan prin două lentile, atât printr-un microscop, alegând detaliile care luminează viața în acele aspecte care afectează oamenii îndeaproape, cât și printr-un telescop, sondând problemele mari de la o distanță considerabilă. Sper că spun suficient pentru arăta că oamenii au mai multe opțiuni decât își închipuie.”

 Cartea aceasta, nu pot să spun că mi-a displăcut și că mi-a făcut lectura, din plăcere un chin, chiar dacă așa a fost cu adevărat. Este o carte de dezvoltare personală din care chiar ai ce să înveți, prin simplele cuvinte ale autorului.

  Theodor Zeldin, a găsit un nou mod de a aborda diverse probleme, un mod care mi se pare unul foarte original, din fiecare capitol al acestei cărți ar trebui să rămâi cu ceva, autorul abordând niște probleme pe care nu cred că mulți ar avea curajul să discute despre ele, pus pe seama unor povești, protagoniști fiind oameni simplii care și-au prezentat frustrările și neliniștirile, astfel autorul dezvăluindu-ne perspecitiva lui de a privii lucrurile.

  Condiser că cartea aceasta ar fi mult mai potrivită drept manual pe băncile școlii, pentru că după cum am spus, sunt niște chestii înăuntrul ei care te pot învăța multe și îți pot schimba perspecitivele și modul de gândire.
Bineînțeles, cartea ar fi mult mai potrivită pentru vârsta de 14, 15 ani, pentru că e destul de complicat de înțeles și necesită o pasiune pentru astfel de gen, pe care eu, din păcate nu o am.
 
  Multe dintre capitole abordează un subiect feminist, ceea ce m-a bucurat pentru că eu sunt una dintre acele persoane care este ferm convinsă că atât femeile cât și bărbații au drepturi egale deși încă în unele țări, femeia îi este inferioară bărbatului, m-a făcut bucuroasă faptul că autorul, fiind bărbat a abordat astfel de subiecte.


  Mi-au mai puțin de trei capitole ca să-mi dau seama că autorul este un om foarte deștept după felul lui de abordare și după felul de a scrie. Asta m-a făcut să ador mai mult cartea și să intru în paginile ei cu drag doar pentru felul său de a scrie.

  Mi-a mai plăcut și felul în care el și-a abordat opera, există anumite paragrafe unde autorul vorbește cu cititorul și asta mi s-a părut din nou, foarte original, deoarece mulți autori se feresc de asta.
”Prietenia începe vorbind despre nimicuri, doar pentru amuzament, dar mai târziu se vorbește despre viață, până când cei doi ajung să o împărtășească. Un prieten adevărat este foarte rar; nici nu răspândește, nici nu murdărește ceea ce spui. Îmi plac mulți oameni, dar prietenia este un termen strict.”
  Motivul pentru care i-am dat acestei cărți doar trei steluțe din maxim, este faptul că pe mine personal, nu prea mă atrage acest subiect și nu sunt atât de dispusă să citesc despre el. Cred cu tărie că povestea asta îi poate ajuta pe mulți dintre noi, așa că vă invit la lectură!
Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu