duminică, 29 ianuarie 2017

Interviu: Anida Lasto

Imagini pentru anonymous girl

Anida Lasto este o autoare anonimă care s-a remarcat prin profunzimea romanului său ZUZU , ieri am avut ocazia de-ai lua un interviu. Fiind primul meu interviu, am avut ceva emoții, însă Anida este o fire foarte deschisă și nu m-am simțit deloc stânjenită. Și pentru asta îi mulțumesc mult!

1. Ce te inspiră să scrii?


Există mai multe surse de inspirație, cum ar fi: realitatea care ne înconjoară, neîmplinirile, idealurile sau pur și simplu o bătălie permanentă între gândire și suflet ce se transformă într-o nevoie acută de a așterne emoții, gânduri, trăiri imaginare sau nu. Intervine dorința de a împărtăși frământările eu-lui. Desigur, pentru fiecare scriere în parte, sursa de inspirație autentică rămâne un mister în ochii cititorului, important fiind doar rezultatul și irelevantă sămânța de inspirație.


2. Ești o autoare anonimă. De ce ai ales să rămâi în umbră dacă totuși îți place să comunici cu cititorii tăi?
În lipsa cititorilor, scrierile și-ar pierde rostul. La fel ca în orice altă formă artistică. În lipsa publicului, arta este nulă fiindcă nu poate fi apreciată sau contestată. Și atunci cum mai putem măsura valoarea? Cititorul e cel care alege să oglindească munca mea, iar eu aleg să-l respect. Însă chipul meu, vârsta sau alte aspecte de acest fel nu contează în ecuația dintre mine și cititori. Tot ce contează este mesajul transmis și felul în care aceștia se identifică cu personajele și cu acțiunile descrise de mine. Nu contez eu ca personaj real, dincolo de imaginea Anida Lasto. Dacă scrierile mele ating sufletul celor care mă citesc, omul din spatele proiectului Anida Lasto și-a împlinit menirea.






3. Nimeni nu știe cum arăți în realitate, prin urmare ai fost vreodată la propria ta lansare ca simplu cititor?
Lansările marca Anida Lasto sunt meritul moderatorului, a invitaților și a publicului care aleg să fie prezenți și cărora de altfel le sunt foarte recunoscătoare.


4. De ce ai ales să scrii romanul ZUZU și ce semnifică acest nume?
După cum am mai transmis, ne desfășurăm existența într-o societate care-și consumă sentimentele mai mult în mediul online decât în cel offline. Ne dezbrăcăm sufletele și ne mascăm cu grijă defectele. Aparent, ZUZU este un strigăt către tineri, în mod special, pentru a se opri o clipă din conturarea proiecțiilor fără împlinire în viața reală. Însă, se pot regăsi cu ușurință și cei maturi în subtilitatea mesajului transmis. Numele este un alint, Zuzu și Zuzi sunt două jumătăți ale unui întreg neîmplinit.




5. Cum a apărut pseudonimul "Anida Lasto"?
Anida Lasto reprezintă simultan prezența și absența identității mele.
6. Acum scrii la a doua carte - "Dialoguri cu sufletul". De ce ai ales acest titlu și despre ce e vorba în această carte?
Dialoguri cu Sufletul va fi un roman diferit. Ella poartă dialoguri cu sufletul și încă nu știm dacă sufletul este al ei sau dacă sufletul este un EL. Personajul principal va trece printr-o criză existențială greu de depășit. Este un proiect mai complex și mult mai profund, ce rămâne să-l descoperiți în curând.






7. Crezi în dragostea adevarată sau ea nu există?
Cu siguranță cred în dragoste, în iubire profundă și autentică. Dacă nu ar fi adevărată, ar purta orice altă denumire însă nu s-ar mai putea numi dragoste sau iubire. Și totuși există o mare diferență între sentimentul de îndrăgostire și cel de iubire.


8. Ai un citat preferat după care te ghidezi în viață? Care este acela și de ce l-ai ales?
Nu. Am un set de principii după care mă ghidez în viață. Apreciez bunul-simț, profunzimea, corectitudinea și detest superficialitatea. Încerc să fiu empatică și să nu ofer în jur ceea ce nu mi-aș dori să primesc înapoi.

Imagini pentru psychopath tumblr
9. De ce le recomanzi cititorilor să-ți citească romanul?
Desfășurându-ne existența într-o societate toxică, cititul reprezintă poate unica salvare a unui neam bolnav de dureri adânc înrădăcinate. Mai ales voi, cei tineri, citiți în fiecare zi! Orice, oricât! Cărțile sunt excursii, sunt aventuri pe care le trăim intens, emoții pe care le simțim adânc, părinți ce ne dau sfaturi atunci când nu-i mai avem. Vă invit în aventura cărții mele să îi descoperiți pe Zuzu și pe Zuzi – doi tineri ce dansează pe linia dintre prietenie și relație, proiectând în mediul online idealuri dorite și neîmplinite. Cartea poate fi comandată la adresa de e-mail anida.lasto@yahoo.com. Apoi, aștept părerile voastre în mediul online, acolo unde mă găsiți sub același pseudonim, pentru a dezbate cu care dintre personaje v-ați identificat și de ce.

10. Doresc să fie un interviu deosebit așa că te provoc, dacă dorești, să ne spui ceva inedit despre tine.
Mănânc foarte picant, nu sunt deloc o persoană matinală și am învățat să înot în urmă cu doi ani.

11. Mulțumim pentru interviul acordat pentru pagina The cemetery of books și îți dorim multă inspirație în continuare!
Mulțumesc și eu și la cât mai multe cărți citite!




Share:

2 comentarii: