marți, 24 ianuarie 2017

Autorul copilăriei mele


Jules Verne s-a născut în data de 8 februarie 1828, iar primul său roman (Cinci săptămâni în balon) a fost publicat în anul 1863, care a avut un succes răsunător.
 Da, ştiu. E un ''antic'', dar acest om, acest autor minunat, împreună cu două dintre romanele sale mi-au marcat copilăria într-un mod cât se poate de plăcut.

 Prima carte pe care am citit-o de la acest autor este intitulată ''20000 de leghe sub mări''. Cu siguranţă titlul vă sună cunoscut, aşa că voi intra puţin în detalii.

 Cartea am citit-o într-un timp relativ lung, deoarece eram mică şi mi se părea enorm de mult să citesc 352 de pagini, dar uite că această carte ''foarte groasă'' mi-a deschis drumul spre literatură, m-a îndemnat să citesc mai mult, indiferent de numărul de pagini.
 Am fost fascinată, chiar dacă îmi luase mult să o termin, cartea m-a fascinat, voiam mai mult. Avea mulţi termeni noi pentru mine, dar a fost şi este o carte extraordinară (de aceea mi-am propus să o recitesc).

 Nautilus, căpitanul Nemo, viaţa sub ape, toate aceste lucruri m-au făcut să mă frământ noaptea, ziua, gândindu-mă la ce se poate întâmpla în continuare.

 ''Căpitan la cincisprezece ani''
, iarăşi un titlu cunoscut, nu-i aşa?
N-am să vă mint, această carte am împrumutat-o de la un coleg. Trecuse aproximativ doi ani de când citisem 20000 de leghe sub mări şi îmi era dor. Dorul m-a făcut să împrumut această carte. Îmi era dor de o altă creaţie de-a lui Jules Verne, îmi era dor de mare (care nu am vizitat-o niciodată, oricum - doar în cărţile lui Jules Verne).
 Am luat această carte înainte de vacanţa de vară, cu promisiunea că o aduc înapoi undeva până în două săptămâni. Vacanţa era aproape, dar eu nu mă simţeam constrânsă să o citesc cât mai repede sau ceva de genul, ba dimpotrivă, am citit-o din pură plăcere, aşa că am terminat-o înainte să mi se termine mie termenul limită, pe care oricum eu l-am impus.

Reacţia colegului: ''Atât de repede ai terminat cartea?'' la care eu zâmbeam triumfătoare, mândră de mine.
 Deşi mi-a plăcut mai mult prima carte, nici asta nu a fost mai prejos, iar sfârşitul... minunat.

 Oricât de mult aş citi acum, Jules Verne şi creaţiile sale m-au marcat pe viaţă. Stilul său şi ideile originale s-au transformat într-un întreg.

Share:

7 comentarii:

  1. Sincer, eu nu am fost fana Jules Verne :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu cand e atunci cand un autor iti marcheaza copilaria. Eu am devorat cartile lui Alexandre Dumas. Insa cu Jules Verne niciodata nu am rezonat. Nu am reusit sa citesc nici o carte de-a lui cap coada.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu vă plac cărţile lui? Nici eu nu am citit de la Dumas, dar am auzit multe.

      Ștergere
  3. In adolescenta am citit toată colecția Julea Verne.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oportunitate de împrumut oferită de dl, Benjamin care îmi salvează familia de la robie financiară {lfdsloans@lemeridianfds.com}

    Bună toată lumea, sunt mamă singură Putri Adiratnaa, din Jakarta, aș dori să împărtășesc această mărturie grozavă despre cum am primit un împrumut de la dl, Benjamin, când am fost alungați de acasă când nu mai puteam să-mi plătesc facturile, după fiind înșelat de diverse companii online și refuzat un împrumut de la banca mea și o altă uniune de credit pe care am vizitat-o. Copiii mei au fost luați de asistență maternă, eram singură pe stradă. În ziua în care am pășit rușinos într-un vechi coleg de școală care m-a prezentat la Daisy Maureen. La început i-am spus că nu sunt mai pregătit să-mi asum niciun risc de a solicita un împrumut online, dar m-a asigurat că îmi voi primi împrumutul de la ei. În al doilea rând, din cauza casei mele, am fost nevoit să iau un proces și am solicitat împrumutul, din fericire pentru mine am primit un împrumut de 80.000,00 USD de la domnul Benjamin. Sunt fericit că am asumat riscul și am solicitat împrumutul. Copiii mei mi-au fost returnați și acum dețin o casă și o afacere proprie. Toate mulțumirile și recunoștința se adresează Serviciului de finanțare Le_Meridian și pentru ajutorul domnului, Benjamin, pentru că mi-a dat un sens vieții, când pierdusem orice speranță. Dacă în prezent căutați un ajutor de împrumut, le puteți contacta prin: {lfdsloans@lemeridianfds.com} sau WhatsApp + 1-989-394-3740

    RăspundețiȘtergere