joi, 12 aprilie 2018

Recenzie: După ce ne-am certat de Anna Todd

Titlu original: After we collided
Gen:young adultromancedrama
Editura: Trei
An apariție: 2015
Număr de pagini: 728
Rating:
”-Dar ție nu-ți place să citești?
...
-Ba da, într-un fel. Mai mult nonficțiune.
-Ah...de ce? nu mă pot abține să-l întreb.
Ridică din umeri.
-Nu-mi prea place ficțiunea.
Sare din taxi și-mi întinde mâna.
-Cum să nu-ți placă? întreb eu și îl iau de mână ca să ies. Cel mai bun lucru la lectură este că poți evada din propria ta viață, că poți trăi sute sau chiar mii de vieți diferite. Nonficțiunea nu are această putere-nu te schimbă în felul în care o fac operele de ficțiune.
-Să te schimbe?.
Ridică din sprânceană.
-Da, să te schimbe. Dacă nu ești mișcat în vreun fel, câtuși de puțin, înseamnă ca nu citești cartea potrivită.
            

  Cartea aceasta, exact ca în secvența din carte pe care am citat-o mai sus, a reușit să mă atingă din nou exact ca și prima. M-a făcut să o citesc doar în trei zile și nu am  ținut cont de volumul cărții pentru că, conținutul a fost atât de bun în cât să mă facă să uit de viața mea și să mă pierd prin pagini, intrând fără voia lor în lumea lui Hardin și a Tessei.

  După sfârșitul tumultos pe care l-a avut prima carte, nu i-am putut rezista acesteia. M-am apucat de ea imediat ce am terminat-o pe prima și nu am regretat nici o singură clipă.
Povestea de dragoste dintre cei doi studenți m-a șocat din nou, ca de fiecare dată, și după fiecare capitol pe care îl terminam, nu mă puteam opri. Pentru că gândul că ei s-ar putea să nu mai fie împreună, era un chin în viața mea de zi cu zi.

  Tessa, fata cuminte, care cel mai probabil s-a îndrăgostit de persoana geșită, este dispusă să-l ierte pe Hardin de fiecare dată când acesta face câte o gafă infernală. Dar, nimeni nu stie dacă mai e dispusă să trăiască viața asta, să îl aștepte mereu cu brațele deschise, mai ales după tot ce i-a făcut. Așa că o pauză este bine venită în relația lor, dar gândurile adolescenților zboară mereu spre celălalt.



  Ceea mi-a plăcut mai mult la acest volum a fost faptul că a fost scris din două perspecitve de această dată, nu doar din punctul de vedere al Tessei și lucrul acesta m-a făcut să-i înțeleg mul mai bine sentimentele lui Hardin și mi-a dat mai multe speranțe că acesta se poate schimba numai și numai pentru ea și de dragul ei.

„Îmi trebuie o poveste realistă, unde să găsesc probleme adevărate, mai mult decât o simplă ceartă, chiar mai mult decât o despărțire. Una adevărată. Oamenii se rănesc între ei, după care se întorc să mai capete o porție de suferință... inclusiv eu, desigur. Îmi dau seama de asta acum.”
  Lucrul care m-a făcut să nu-i acord din nou poveștii maximul de steluțe, a fost faptul că, ca și prima dată, au fost multe lucruri care sunt în contradictoriu, deși acest lucru nu ar fi, în mod special atât de sâcâitor dacă nu ar apărea într-o carte atât de populară și am un exemplu foarte bun aici: 




  Dar cu toate acestea, este un detaliu prea neînsemnat pentru a mă face să-mi displacă cartea. Cu toate acestea, încă iubesc povestea și aștept cu nerăbdare să pun mâna pe volumul trei din serie și să-l devorez.
Share: