sâmbătă, 21 aprilie 2018

CĂRȚI VS FILME (ANII 2000-2018)


Cu toții iubim cărțile sau filmele, nu-i așa? Hai... cunoști tu pe cineva să nu fi citit o carte sau să nu fi văzut un film? Nici eu. Așadar, astăzi vom compara câteva cărți cu filmele lor. Unele dintre ele sunt scrise înainte de 2000, dar ecranizate mai târziu. Ce o tot lungim? Să trecem la treabă! (în secțiunea de comentarii puteți lăsa părerile voastre).


Imagini pentru book or movie



1. JOCUL LUI GERALD, STEPHEN KING
Cartea a fost publicată în 1992, iar filmul lansat în 2017.
Imagini pentru jocul lui gerald
CARTE:

Am citit multe recenzii despre această carte, iar în majoritatea, cititorii spuneau  că s-au plictisit la un moment dat, deși era bine  descrisă și conturată. În schimb, eu nu împărtășesc aceeași părere. Nu m-am plictisit nici citind cartea, nici vizionând filmul. Acțiunea. chiar dacă s-a petrecut într-o singură cameră, m-a ținut captivă acolo. Am văzut cum acționează oamenii în caz de disperare și cum ajunge psihicul uman să cadă în regres în doar câteva ore.         

FILM:

Ei bine, în film nu au fost atât de bine creionate aceste aspecte, unele scene fiind în plus, căci în carte nu existau. Însă nu l-au îmbunătățit cu nimic, consider eu. E frumos, dacă nu ai citit cartea înainte. Ca să mă rezum, nu cuprinde atât de bine detaliile și ceea ce se întâmplă în interiorul personajului principal. (Citiți cartea înainte!)                                                                   

2. ÎNGERI ȘI DEMONI, DAN BROWN    

Cartea a fost publicată în 2000, iar filmul lansat în 2009.

  Imagini pentru INGERI SI DEMONI 
CARTE:

Ah, Dan Brown, marea mea iubire. Sau nu, să nu-i spunem așa, dar e autorul pe care-l respect cel mai mult până în momentul de față. Pe lângă Sandra Coroian și alții, desigur. Cartea e prima din seria „Robert Langdon” și a fost... WOW! Am aflat atât de multe lucruri și mi-au fost oferite atât de multe detalii, iar acțiunea m-a ținut acolo pur și simplu. (P.S: Deja am o colecție de șase cărți scrise de autor *o ediție specială, ilustrată* + o biografie neautorizată. Și nu, nu am ajuns să îl idolatrizez. Nu am idoli.) Așa că, pentru a nu-l venera, presupun că ați înțeles ideea.

FILM:

Poate e mai ușor de digerat, căci cărțile lui sunt mai greoaie și îți ia destul până le termini, însă cu siguranță nu e peste carte. Nu au cum să cuprindă o carte de 500-600 de pagini într-un film chiar și de două ore, din păcate. Personajele nu sunt mereu așa cum apar în carte și nu poți experimenta totul ca și cum ai citi-o. Nici nu am putut să văd tot filmul... Am încercat să vizionez până și „Codul lui da Vinci”, dar nu mi-a plăcut aproape deloc, de asemenea. Dar dacă le vezi înainte să citești cărțile, îți par extraordinare.                     

                  3. SUB ACEEAȘI STEA, JOHN GREEN  

Cartea a fost publicată în 2012, iar filmul lansat în 2014.                 Imagini pentru sub aceeasi stea     


CARTE:

Urăsc că trebuie să o spun, însă această carte mi s-a părut seacă. Lipsită de descriere și scrisă de parcă autorul ar fi plictisit constant. Poate că este vorba și despre faptul că a fost scrisă din perspectiva ei, deși autorul este un el. Sau poate că nu, nu știu. Este salvată de subiectul ei, dar pentru mine nu are mare valoare acest volum. Povestea ar fi putut fi scrisă altfel, într-un mod mai inedit și special. Dar nu a fost să fie.                                                                             

FILM:

Iarăși, o afirmație pe care nu aș fi crezut că am să o fac vreodată. Dar o spun clar: Mi-a plăcut mai mult filmul. Mi s-a părut mai bine conturat decât cartea (culmea!) și m-am bucurat mai mult de el. Nu am avut ce să îi reproșez, e un film frumos pentru zilele ploioase sau zile liniștite în care ai nevoie să vezi ceva, pentru a ieși din starea de monotonie.   
   

   4. HOȚUL DE CĂRȚI, MARKUS ZUSAK 

                               Cartea a fost publicată în 2005, iar filmul lansat în 2013                        Imagini pentru hotul de carti     


CARTE:

Am iubit cartea din prima clipă. Atât de voluminoasă, dar nici măcar nu s-a simțit. Pe cuvânt! O recomand cu drag tuturor celor pasionați de Al Doilea Război Mondial. Este scrisă din perspectiva Morții... cât de interesant, nu-i așa? Autorul are un stil atât de frumos, încât noi părem doar naivi citind. Nu mai am nimic de adăugat, doar că o recomand din suflet!!

FILM:

Cum v-ați obișnuit, filmul nu se ridică la rangul cărții, însă a fost un film destul de drăguț, ca să fiu sinceră. Producătorii au încercat să ecranizeze frumos sutele de pagini scrise de Markus Zusak. Cu toate acestea, se cam pierde perspectiva din care a fost scrisă și puțin din farmec. Așa e mereu, însă unele filme sunt chiar mediocre.       
                                                              


Imagini pentru ornaments png
Mai puteam să adaug o grămadă de cărți sau filme, însă mă rezum la atât, pentru a fi un articol mai ușurel. Sunt  cărți pe care eu le-am îndrăgit enorm (sau film, în cazul ecranizării Sub aceeași stea). Sper că va plăcut și nu uitați, aștept și părerile voastre.  


Lecturi plăcute!

Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu