miercuri, 19 aprilie 2017

Sunt tocilar(ă), dacă citesc mult?


Noi, fanii înfocaţi ai cărţilor, suntem numiţi adeseori tocilari doar pentru simplul fapt că adorăm cărţile. Ceva greşit, din punctul meu de vedere. După mine, ar fi mai bine să se desfiinţeze acest termen, nu aduce niciun plus de cunoaştere sau lumină în viaţa oamenilor. La ce te ajută acest termen, când poţi folosi cuvinte sau expresii ca: deschis la minte (open-minded); (foarte) inteligent, cu un IQ în continuă creştere, sau ceva asemănător? În vocabularul meu, cuvântul TOCILAR nu există şi nici n-o să i-l atribui vreodată unui cititor, unui om care învaţă mult sau unuia care gândeşte raţional, înainte să-şi transpună vorbele în realitate.
Imagini pentru i read tumblr

Acum, revenind la problema noastră, v-aţi întrebat vreodată de ce aţi fost numiţi tocilari (fie că în faţă sau pe la spate) atunci când mergeaţi la muncă/şcoală cu o carte în mână, citind atunci când aveaţi ocazia? Asta, sigur, în cazul în care aţi trecut prin asemenea lucruri.                                                
Nu, nici eu nu m-am întrebat, căci răspunsul e deja întipărit în mintea mea: Habar n-au ce fel de cărţi citim, cum e să citeşti, în ce lumi te poate transpune cititul şi nici ce înseamnă să savurezi o carte.

Conform dex, definiţia cuvântului carte este următoarea: CÁRTE, cărți, s. f. I. 1. Scriere cu un anumit subiect, tipărită și legată sau broșată în volum, dar oare să însemne doar atât?
Cu siguranţă nu! O carte e un suflet, rândurile sunt părţi din sentimentele autorului, coperta este reprezentarea grafică a unei părţi din conţinut sau chiar a întregului conţinut. Conţinutul unei cărţi prinde viaţă când se află în mâinile potrivite, nu se aseamănă cu atrofierea muşchilor. Toate acestea nu vor fi înţelese de un om care nu citeşte şi, cu siguranţă, nici de cei care ne numesc tocilari. Eu i-aş îndemna să arunce o privire asupra marilor autori, care probabil (mai mult ca sigur) că la rândul lor au citit şi ei foarte mult:
Stephen King, J.K.Rowling, Jane Austen, J. R. R. Tolkien, Dan Brown, Jules Verne, ş.a.m.d.

 Nu suntem ceea ce ei numesc tocilari. Suntem oameni simpli, modeşti (de obicei), oameni care caută noi aventuri, noi lumi şi iubiri.

 Întâlnisem (în mediul online) câţiva cititori atât de drăguţi, încât dacă ar fi fost în faţa mea, i-aş fi îmbrăţişat imediat. De sigur, majoritatea cititorilor sunt deschişi la minte, mai culţi şi nu sunt limitaţi, cred că asta este foarte important. Să nu fi limitat, să-ţi deschizi orizonturile. Ştiu, uneori e greu. E greu să ieşi din zona ta de confort, cum mi-e greu şi mie, însă hai să organizăm o întrunire a cititorilor, unde să planificăm diferite chestii. (glumesc) - Şi uite cum un articol cu un scop serios s-a transformat într-un articol în care încerc să vă înveselesc.

Oricum, esenţa nu s-a pierdut nici acum, la sfârşitul articolului. Nu, nu eşti tocilar(ă) dacă citeşti mult. Şi da, încă cred că acest termen nici n-ar trebui să existe. Suntem oameni. Suntem deschişi. Suntem oameni pasionaţi de lectură şi ceea ce cuprinde aceasta.


 Eu sper mult că v-a plăcut acest articol. Ideea mi-a venit cu câteva săptămâni în urmă, dar nu mi-am găsit inspiraţia, aşa că am scris câte puţin. Revin şi cu alte articole, care sper să fie pe placul vostru!

Lectură plăcută, vă doresc multă iubire! *în jurul cărţilor*


Share: