Recenzie: „Girl Online” de Zoe Sugg

Titlul original: Girl Online
   Editura: Epica
   Gen: dragoste, YA
   An apariție: 2015
   Număr pagini: 363
   Rating:⭐️⭐️⭐️
„M-am întrebat dacă nu cumva prieteniile sunt uneori precum hainele, iar atunci când nu te mai simți bine în ele nu este din cauză că ai greșit cu ceva. Înseamnă doar că trebuie să mergi mai departe.”
Să fiu sinceră am început cu stângul lectura acestei cărți, eram ferm convinsă că va fi o carte clișeică, tipica poveste de dragoste din romanele destinate adolescenților care tind să fie puerile și fără esență. Însă m-am înșelat amarnic, deoarece Zoella a reușit să includă perfect viața unei adolescente cu traume, situații penibile și lucruri stânjenitoare într-un singur roman.
Protagonista noastră, Penny, deși pare o fire puțin sensibilă și timidă, a reușit să treacă de un dezastru provocat în doar câteva zile, un accident rutier care a făcut-o să nu se mai urce vreodată într-o mașină, cu ajutorul blogul unde își dă frâu liber sentimentelor, sub pseudonimul de "GirlOnline", pentru a nu-și divulga identitatea și a scrie cu mai multă ușurință și a lui Noah, la început tipicul „băiat de Brooklyn”: arogant, înfumurat și plin de sine, însă care pe parcursul cărții se dovedește a fi doar un tip retras, care își exprimă sentimentele doar prin muzică.
  Destinul a făcut-o să fie dusă cu forța în NY de către părinții ei, cu ocazia pregătirii unei nunți, și acolo își va cunoaște jumătatea, pe Noah, băiatul de care se îndrăgostește.
  Dar pe lângă secretul ei cu GirlOnline, spre surpriza tuturor și Noah, băiatul din Brooklyn, are un secret periculos care amenință să distrugă blogul lui Penny și odată cu el și fărâma ce i-a mai rămas din viața ei socială.
”De câte ori ești tristă, ar fi bine să te gândești la trei lucruri care te fac fericită ca să gonești tristețea.”
Relația dintre Penny și Noah, chiar dacă la început pare dulce și pură, se va dovedi a fi falsă. Inițial mă încânta gândul că Penny a reușit să găsească o persoană care să o înțeleagă și să o accepte așa cum e. Singura problemă e că cei doi vor fi despărțiți de câțiva mii de kilometrii când Penny va fi nevoită să plece din NY acasă, însă ambii au promis că vor ține legătura. Asta mi s-a părut cel mai drăguț, că deși Penny și Noah erau despărțiți din punct de vedere geografic, dragostea lor îi ținea aproape la un nivel moral, păreau genul de persoane care ar face orice pentru a-și proteja iubirea.
Însă totul se schimbă când cel mai bun prieten al lui Penny, internetul, o trădează și îi dezvăluie secretul copleșitor al lui Noah, care îi distruge complet viața.
Deși cartea include câteva aspecte care ar putea părea clișeice, sunt multe detalii care o ridică, și care m-au determinat să îi acord rating-ul acesta destul de mare. Unul dintre ele ar fi că Zoella a inclus în cartea sa și niște personaje LGBT (vecinul lui Penny), având în vedere că e un subiect destul de controversat în ziua de azi, iar altul e faptul că și-a pus protagonista la grea încercare și a făcut-o să treacă de multe situații penibile.
„Câteodată trebuie să-ți înfrunți propriile temeri ca să-ți dai seama că, de fapt nu sunt adevărate.”
  Eu sunt sigură că Zoella se regăsește într-o oarecare măsură în această carte, la un moment dat recunoscuse și ea că a suferit și încă mai suferă uneori de atacuri de panică, și ,în același timp, autoarea deține un vlog de succes, deci și ea se simte în largul ei în mediul online.

V-aș recomanda cartea în ciuda defectelor ei vizibile, deoarece a fost o lectură ușor de parcus, cu un subiect destul de original, stresul posttraumatic, și pe care nu îl veți întâlni în prea multe în romane YA, în special în cele de dragoste.