duminică, 5 martie 2017

Recenzie Journal 3 de Alex Hirsch


Fani Ciudățeni, fani ai supernaturalului, oameni în căutare de o poveste de groază bună sau o poveste bună în general, știu pentru ce o să vă spargeți pușculițele!
Alex Hirsch a lansat cea mai tare carte posibilă! Journal 3, o copie fidelă a jurnalului lui Dipper, din Ciudățeni. În ea puteți găsi povestea lui Ford Pines, numele adevărat a lui Dipper, rezumatul serialului, pagini adăgate de Dipper și Mabbel, detalii despre lumea lui Bill și alte universuri, cum a ajuns Ford să creeze acel portal etc.
Știu că probabil acum arătați așa:


Am vești chiar și mai bune! În vară o să apară o ediție a jurnalului mult mai fancy, cu binoclu inclus și SCRISĂ CU CERNEALĂ INVIZIBILĂ, dacă ar include în ea și niște chestii pop up eu aș muri de fericire, dar merge și așa :D

Acum părerea mea despre jurnal.
1. Aspect
Fără supracopertă arată FIX ca jurnalul din serial, cu supracopertă arată un pic mai nasol, dar o să o las totuși cu, ca să nu se îndoaie colțurile cărții etc. Pe spatele supracoperții apar toate invențiile din serial. Cartea are o textură foarte interesantă. În părțile cu roșu catifelat e mai moale, iar în cele cu gri, unde se presupune că a fost rupt jurnalul e mai rigid.


2. Povestea *fără spoilere*
Deci, când am luat jurnalul mă așteptam la cu totul altceva. Mă așteptam să fie fiecare două pagini despre un monstru, fără vreo poveste anume și nu credeam că o să fie tocmai reușite, probabil de umplutură ca să se vândă. Dar n-a fost deloc așa! Alex Hirsch ne-a dat un prolog, un epilog nou și un nou point of view, cel al unui om de știință, Ford Pines.
Mi-au plăcut descrierile monștrilor și varietatea lor e admirabilă. Găsim acolo și o listă cu toate cele 10(11, dacă îl luăm în considerare și pe cel al lui Dipper) tipuri de fantome și detalii despre celelalte universuri, inclusiv cel al lui Bill.
Cartea e împărțită în 3 porțiuni: 
• prima este despre Fred, venirea lui în Ciudățeni, începerea descoperirii unor ființe ciudate și documentarea lor, dorința de a descoperii Marea Teorie Unificată a Ciudățeniei și experimentul de a construi o poartă spre multivers, care va avea un sfârșit dezastruos. Încă de la prima pagină mi-a plăcut de Ford Pines, pare varianta bătrână și trecută prin viață al lui Dipper: un om de știință ce nu se teme de nimic(în sensul că nu paralizează de frică la vederea monștrilor).
notă: aici puteți descoperi și povestea din tinerețe a Bătrânului McGucket, mai multe detalii nu dau.
• a doua este de când găsește Dipper jurnalul, și aici apare un rezumat al serialului, spus din punctul de vedere al lui Dipper, uneori și a lui Mabbel și Soos. Partea asta nu mi s-a părut așa înfricoșetoare, ba din contră, au apărut mult mai multe elemente amuzante și a fost frumos să mă reîntorc lângă personajele pe care le cunosc cel mai bine din Ciudățeni.


•ultima parte este despre întoarcerea unchiului Ford, cum vede el lucrurile din prezent și călătoria lui (despre care o să vorbesc mai jos) și ce ar vrea să schimbe în viitor, aici voi da un mic spoiler pentru că e foarte cute: vrea să fie mai apropiat de Stan.

3. Codurile
Codurile sunt unul dintre elementele de bază ale serialului. Îl fac special și „ieșit din comun”. Nu am dezlegat încă toate codurile, pentru că vreau să păstrez niște lucruri de elucidat și la a doua citire. Am adorat serialul Ciudățeni pentru codurile astea, înainte nici nu știam că există noțiunea de „cipher”, dar cu ajutorul serialului am învățat cipher-ul masonic, caesar și atbash.
Codurile prezente în carte sunt:

Bill's Symbol Substitution Cipher

Combined Symbol Substitution Cipher

Și altele, pe care le găsiți aici.

Vă dați seama că cipher-urile din imagine au fost făcute de autor? Putem să ne oprim din recenzie 2 minute și să ne gândim ce om extraordinar e? Serios acum, e creatorul Gravity Falls, un serial genial, a fost vocea multora dintre personajele sale, vorbește cu fanii mereu când are ocazia și încearcă mereu să le dea ce vor și a mai și scris o copie fidelă a JURNALULUI DIN SERIAL. 

4. Illuminati
Mulți asociază Gravity Falls cu illuminati și cred că producătorul a făcut un pact cu diavolul, de aia tot apar coduri dubioase prin serial și triunghiuri. Uitați-vă la Bill comparat cu simbolul Illuminati, serios acum, chiar credeau că nu o să-și dea nimeni seama?
Ba fix asta credeau. Dar... o fac pentru a capta atenția publicului. La finalul serialului Alex a recunoscut asta aici. Oricum, existența Illuminati nu e sigură și e bazată în general pe credulitatea oamenilor. Pe bune acum, nu vă mai uitați așa urât la triunghiurile alea! (asta dacă nu cumva sunt din cartea de matematică, atunci vă înțeleg :)) )

5. Desenele
Desenele sunt pur și simplu extraordinar realizate. De fapt, toată cartea are o acuratețe de neimaginat. Uitați-vă aici la o poză din serial comparată cu cea din realitate.
Până și cel mai mic detaliu e la locul lui, dacă ar fi să îi dau o notă pentru design i-aș da un 8 întors. 
Îmi place până și culoarea paginilor, un alb-gălbui, cu imprimeu de foaie îndoită, care îți dau impresia că e o carte veche.
P.S. Desenele colorate sunt făcute de „Mabbel” și arată intenționat mai rău.

6. Călătoria lui Ford

Asta e partea mea preferată din întreaga carte! Călătoria lui Ford prin multivers. (multi+univers)
Ford nimerește fix în ghearele lui Bill care încearcă să îl omoare, dar, din fericire, dă peste niște refugiați galactici care îl ajută să supraviețuiască. Primește un traducător galactic cu care reușește să comunice cu alte specii. ȘI VREAU SĂ FELICIT AUTORUL ȘI DESENATORUL PENTRU TOATĂ MUNCA DEPUSĂ, REALIZATĂ ATÂÂÂT DE BINE.
Când Ford s-a întâlnit cu extratereștrii, majoritatea nu semănau deloc cu oamenii (nu le-a făcut nici 5 degete) și nici cu stereotipul de extraterestru.
Revenind, Ford a călătorit prin mai multe dimensiuni:
• The M Dimension: unde totul e în formă de M.
• The Do-Over Dimension: unde timpul se schimbă fără noimă, de exemplu acum poți fi o bătrână și mâine te poți trezi copil, iar peste două săptămâni poți fi adolescentă, ca apoi să devii bătrână din nou.
• The Gambling Dimension: unde jocurile de noroc sunt obligatorii
• The Two-Dimensional Dimension: o dimensiune în 2d, practic, plană, ca Bill. Legenda spune că el a venit din una asemănătoare, doar că i-a dat foc ei și tuturor celor care se afla pe ea, pentru putere (și pentru că e un psihopat fără scrupule, părerea mea).

A fost cam înceată în unele locuri, dar tot amuzantă, interesantă și extrem de creativă. Și... o să-i dau 4.5 stele pentru că nu a fost chiar perfectă, dar nici nu mă îndur să-i dau mai puțin. V-o recomand dacă o considerați genul vostru. :)

Bate palma, carte, că hi 5 nu pot să zic! :))
P.S. Click pe poza de mai sus dacă vreți să 
cumpărați cartea de unde am luat-o și eu. 
Share:

5 comentarii:

  1. ahhh, sunt așa invidioasă pe tine! ador Gravity Falls și am văzut minunăția asta de jurnal la Books Express când a apărut la târg, anul trecut. m-am îndrgostit de ea <3 dar parcă nu-mi venea să dau atâția bani pe o carte. și totuși, parcă merită pentru o plăcere (ne)vinovată ca asta :3
    xx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am văzut-o prima dată anul trecut, de Crăciun și când am aflat că se găsește și la noi în țară am spus că trebuieee să o cumpăr.
      Inițial am vrut să o iau și eu de pe Books Express, chit că era extrem de scumpă, dar apoi am văzut că e și pe elefant, am așteptat reducerea aceea de 50% și zoincs am reușit să o iau cu 65 de lei. :))

      Ștergere
    2. *.* bună strategie :)) tre' să stau și eu la pândă :))

      pupici ^.^

      Ștergere
  2. Nu e genul meu ;) . Merci oricum de recomandare!

    RăspundețiȘtergere