luni, 2 ianuarie 2017

Top 25 cărți citite în 2016


Vă rog să mă credeți pe cuvânt că mi-a fost tare greu să realizez acest top deoarece iubesc fiecare carte din el în parte, doar că unele sunt doar cu puțin mai bune decât celelalte, atâta tot. 
Știu că e mărișor, dar n-am vrut să omit nicio carte frumoasă :D

25. Altfel... și totuși Alice
O poveste sfâșietoare despre lupta cu Alzheimerul a unei profesoare de la Harvad și cum îi distruge viața încet, dar sigur.

24. Evadare din lagărul 14
Memoria unuia dintre puținii supraviețuitori ai lagărelor de muncă din Coreea de Nord. O carte care m-a lăsat mască. Recenzia mea o găsiți aici.

23. Orașe de hârtie
Imagini pentru orase de hartie
A fost o carte amuzantă, care se citește ușor. Recenzia mea o găsiți aici

22. Banda celor șase ciori
Imagini pentru banda celor sase ciori
O carte drăguță, am citit-o mai mult de dragul lui Kaz și a lui Inej. Nu înțeleg de ce a ajuns așa populară, adică, nu e rea deloc, dar e supraapreciată.

21. Mințile lui Billy Milligan
O carte extrem de interesantă, despre un caz real: Billy Milligan. Tânărul suferea de tulburări de personalitate multiplă. Se crede că în mintea lui conviețuiau 25 de oameni extrem de diferiți în gândire.

20. Pădurea norvegiană
Tot o poveste despre boli mintale, dar aceasta se axează pe depresie și anxietate, un pic schizofrenie și suicid. O carte morbidă, dar fascinantă.

19. Toată lumina pe care nu o putem vedea
Singura carte în care am iubit cu adevărat descrierile și nu sunt deloc puține. Autorul are un adevărat talent la asta. Recenzia mi-o găsiți aici.

18. Născută din fum și os
Pe cartea asta am primit-o la un concurs organizat de EpicWave și chiar mi-o doream. Nu m-a dezamăgit, însă nici nu m-a impresionat enorm de mult. Totuși, Karou e modelul meu în viață. Ce poate fi mai genial decât o eroină cu părul albastru? :D

17. The girl next door
Imagini pentru the girl next door book
O capodoperă, daaar:
regula 1: NU vorbim despre the girl next door
regula 2: NU citiți the girl next door (și dacă totuși o citiți, nu puteți spune că nu v-am avertizat) :P

16. Seria The Lunar Chronicles
Imagini pentru the lunar chronicles
O serie SF de excepție, inspirată din basmele copilăriei noastre. Am mai scris despre ea câteva lucruri aici.

15. Anna în veșmânt de sânge
O poveste cu fantome, care ne duce mult cu gândul la serialul Supernatural. Personajul principat zici că ar fi Dean Winchester în adolescență. Recenzia mea aici

14. Ucenicul vraciului
Deși e o poveste pentru copii, e foarte creepy. Nu luați în derâdere avertismentul de pe spate (A nu se citi după miezul nopții). Eu am dat gata primul volum din serie în câteva ore și abia aștept să văd prin ce aventuri va mai trece ucenicul vraciului. :)

13. Vei fi acolo?
Imagini pentru vei fi acolo
O poveste despre călătoria în timp și iubirea care bate barierele spațio-temporale. Cel mai mult mi-au plăcut citatele drăguțe de la inceputul fiecărui capitol.

12. Regatul spinilor și al trandafirilor
O reinterpretare extrem de reușită a poveștii „Frumoasa și bestia”. Ca să fiu sinceră aveam emoții legate de ea, după ce Tronul de cleștar mi s-a părut un eșec total, dar mă bucur că au fost nefondate și abia aștept să citesc următorul volum. Am mai vorbit despre această carte aici.

11. Memoriile unei gheișe
E interesant să afli adevărul despre gheișe, după ce toată lumea îți bagă pe gât că sunt niște prostituate japoneze, ceea ce, evident, nu e adevărat. Gheișele sunt opere de artă vii.

10. JFK 11/22/63
Nu lăsați densitatea ei să vă sperie, deoarece vă asigur că veți iubi fiecare pagină din cele 816. E cea mai bună poveste SF pe care am citit-o până acum și e tare credibilă. Deși nu sunt fană a poveștilor horror ale lui Stephen King, le ador pe toate celelalte. Omul ăsta ar trebui să scrie mult mai mult SF. ♥

9. Tiger Lily
Chiar dacă Peter Pan nu a fost desenul meu preferat din copilărie, cine nu ar adora o poveste despre iubirea sinceră și inocentă a doi copii de 15 ani, chiar dacă e umbrită de cruzimea realității? Recenzia mea e aici

8. Persepolis
Evenimentele care se produc în Iran, în timpul Revoluției Islamice, sunt deloc fericite, dar Marjane Satrapi își povestește creșterea în acel mediu ostil cu atât de mult umor și cu grija de nu a omite informații importate, încât n-ai cum să nu iubești aceast roman grafic.

7. Parfumul
Cartea asta e unică în lume. E povestită din punctul de vedere al unei băiat cu un simț olfactiv hiperdezvoltat și prin miresme... nu știu cum să explic :))
Uitați aici un fragment ca să înțelegeți: „Mirosul sugera prospeţime; dar nu prospeţimea lămâilor şi a naramzelor, nici a mirtului sau a frunzei de scorţişoară, nici aceea de izmă creaţă, mesteacăn, camfor sau ace de molid, nici prospeţimea ploii de mai, a vântului geros sau a apei de izvor… şi avea în acelaşi timp căldură, dar nu ca pergamuta, chiparosul sau moscul, nu ca yasminul şi narcisa, nici ca lemnul de trandafir sau stânjenelul… Era în acel miros amestecul a două elemente, unul aerian, altul greu, de fapt nu amestecul ci unirea lor – şi pe deasupra era fragil, slab, dar totuşi tare şi susţinut, ca o bucată de mătase subţire, sclipitoare… şi totuşi nici precum mătasea, ci precum laptele dulce ca mierea în care se topeşte un biscuit – ceea ce nu merge nicidecum, cu toată bunăvoinţa: lapte şi mătase! De neînţeles era acea mireasmă, de nedescris, de neordonat în nici un chip, nici nu s-ar fi cuvenit de fapt să existe.”

6. Milk and honey
Milk and honey e o colecție de poezii și o senzație pe tumblr. Sigur ați auzit și voi citate din ea, poate fără să vă dați seama. Fiecare eveniment trist din viața autoarei o face mai bună, nu o cunosc, dar deja știu că are un suflet de aur, asta îți trebuie pentru a scrie o carte atât de profundă și de dulce.
Uitați și un citat:
 for you to see beauty here
 does not mean
 there is beauty in me
 it means there is beauty rooted
 so deep within you
 you can’t help but
 see it everywhere”

5. Urgia și zorile 
Dada, știu că v-ați plictisit de reinterpretările basmelor mele, dar n-am ce face, eu le iubesc, sper că le iubiți și voi. E repovestirea lui „1001 de nopți” și are o eroină extrem de puternică, care își scapă de la moarte fetele din regat, riscându-și astfel viața. Am mai scris despre ea și aici.

4. Alex
Al doilea volum din seria Verhoeven a fost E-P-I-C. Literalmente n-am putut să-l las din mână până l-am terminat. Și Alex e goals. Pierre Lemaitre ești un geniu. Geniu malefic, dar geniu.

3. Batman: The killing joke
Tim Burton a recomandat-o, deci deja știam că o să fie genială. Dar după ce am citit-o am fost dezamăgită, dezamăgită pentru că nu o să găsesc niciodată o bandă desenată mai bună decât asta. :(
Am multe citate pe care le ador, dar mă limitez doar la unul:
„We can choose to be good or bad. But sometimes I think most people are good and not bad only because they're scared they might go to jail or hell or someplace. Some guy once said: " Anything done out of fear has no moral value." Well, I think that's right. I figure the only way you can be truly good is if you've tried being good, and you've tried being bad, and being good feels better.”

2. Portocala mecanică
E o carte care iese în evidență de când o deschizi, deoarece în ea e folosit un limbaj creat de autor și anume nadsat. E greu de descifrat, dar dacă ai răbdare, pe parcurs o să te obișnuiești. Îmi place mult și ce încearcă să demonstreze: că e mai bine să alegi să fii rău decât să ți se impună să fii bun. Clar o s-o recitesc. 

1. Colecționarul 
Cărticica mea perfectă: aproape o poveste de dragoste :)). Am încercat mult timp să-i găsesc un defect, însă n-am reușit. Mi-a plăcut enorm de mult. E despre un băiat timid care nici n-are curajul să îi vorbească fetei pe care o place, așa că o urmărește din umbră tot timpul. Într-o zi câștigă la loto, devine miliardar și își cumpără o casă în pustietate. Merge cu dubița și o răpește pe fată și o sechestrează în casa nou-cumpărată. Dar nu e un criminal obișnuit, o tratează cu blândețe, o îngrijește și are grijă să îi ofere fetei toate condițiile, de fapt îi dă orice lucru dorește, mai puțin unul singur: libertatea. Cartea pune o întrebare importantă: oare putem forța o persoană să ne iubească? Citiți-o și veți afla răspunsul. Sau doar citiți-o pentru că e genială. CITIȚI-O. 
Share:

2 comentarii:

  1. Wow! Super carti! Pe unele le am deja pe lista de dorinte. M-ai facut curioasa in ceea ce priveste "Colectionarul".

    RăspundețiȘtergere